Plexius Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 jeg har en amd duron 1000mhz pc 128mb sdram 20gb harddisk skal oppgaderes til 120=) når jeg spiller cs har jeg en fps på 60,og med en gang det kommer inn en annnen spiller ryker den ned på 42 og den lagger mye hva skal jeg gjøre? er det normalt? Lenke til kommentar
Plexius Skrevet 20. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2002 glemte å si at jeg har windows xp pro. Lenke til kommentar
Plexius Skrevet 20. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2002 og et geforce2ti kort Lenke til kommentar
ketilgd Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Det kommer jo helt an på hvilken oppløsning du kjører. Og hvilken av de tre video modene du kjører. Software( som bruker prossesoren til grafikken, er noe du ikke bør kjøre), denne brukes bare hvis du har et så dårlig sjermkort, feks dritt 2d kort. Da kan du få bedre resultat.( f.eks på den gamle familie pc-en vår med 300Mhz og 8 MB matrox millenium skjerkort, får jeg rundt 15 fps med direct 3d, mens med software får jeg rundt 30. Bruk openGL og kjør på 1024x768, så bør du få nok frames. Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Vet ikke om det har noe med laggingen å gjøre dette da, men med XP burde man ha 256MB RAM... jeg gidder hvertfall ikke å skaffe meg XP ennå av den grunnen at jeg også bare har 128MB RAM. Og det er jo vanlig med 40 fps med andre bevegende gjenstander i bildet for et sånt skjermkort.. Ellers så må du ha V-Sync av som standard eller alltid av (finnes i egenskaper for skjerm -instililnger -avansert -[kortet ditt] -andre instillinger -openGL) for å få høyest mulig framerate i CS. Og du kan forsøke å klokke kortet ditt til de høyeste stabile frekvensene for å presse frameraten enda litt opp. (men les litt om overkloking av skjermkort først da: http://www.overklokking.no har masse å fortelle deg om det). Lykke til videre i kampen om de høye framerates da :smile: :smile: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Lone*Desert-Fish: XP fungerer utmerket med 128MB ram. (en pIII 500mhz jeg har) Hvilken versjon av CS har du? Slik har jeg opplevd CS med min 800mhz m/ATI 32MB skjermkort (700 3dmarks): oppløsning 640x480 v 1.0 - ca 60FPS v 1.1 - ca 30FPS v 1.3 - ca 90FPS Altså varierte FPS'en ENORMT med hvilken versjon jeg hadde! aner ikke hvorfor, men det gjaldt både openGL og Direct 3d. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå