Firesky Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 ja, titelen sier jo en del.. jeg sliter med at min kjære AMD XP3000+ er på hele 63 grader nå! jeg VET at det er en ganske høy tempratur å jeg bør kjøle den bedre... men det jeg lurte på var hvor høy temp som skal til før den blir ustabil? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Det er da ikke spesielt høyt? Med boxed kjøler og full load i ett "tett" kabinett vil jeg si det er normal temp.. ihvertfall med ett Abit HK.. Jeg har linket til denne testen i en annet tråd.. men det tåler sikkert en reprise.. da det er mange med "snille" HK/Bios-versjoner som mener de har ca.40 grader full load med stock-kjøler.. Det er sikkert det Bios/utility viser, men det er "noe" urealistisk, Jeg kjørte nettopp en stresstest (Prime) med min A64 3200+@2400Mhz.. og da lå max.temp på like under 60 grader. Dette med sidedør av..og en Zalman CSP7000Cu ..(56-58).. [email protected] (0.075 over default).. Edit: Det er en kode på CPU (case) som viser hva max. case temp er.. For "winnie" så er dette 70 grader.. Om dette er absolutt.. eller (slik jeg antyder) at HK/Bios viser feil temperaturer skal være usagt...Jeg er ihvertfall ikke helt sikker i denne saken... Endret 7. juni 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Varierer nok fra cpu og hk når det blir ustabilt. Om du ikke har noe bra kjølepasta kan du kjøpe inn en tube med artic silver 5 som du får på microplex. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 "Max" temperatur er omtrent ved 80*C før det kan skade CPUen. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Skal vel ganske mye til for at en CPU skal bli ødelagt... Har hørt at de kan komme opp i 100°C før de blir ødelagte... Ville ikke ha basert meg på det da... Og de blir nok ustabile lenge før den tiden... Lenke til kommentar
Sink Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Skal vel ganske mye til for at en CPU skal bli ødelagt... Har hørt at de kan komme opp i 100°C før de blir ødelagte... Ville ikke ha basert meg på det da... Og de blir nok ustabile lenge før den tiden... min reboota på 95-100 grader. ingen skade skjedd, overklokker som en gud. (AXP 2000+) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå