morten.aune Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Har fått et displayproblem på min Motorola Razr V3. Telefonen fungerer ellers knirkefritt, displayproblemene påvirker ikke telefonens bruksytelse i det hele tatt. Telefonen er omtrent 2 mnd gammel. Selve "problemet" gir seg utslag i at pixlene på telefonen vises veldig bra. Endringen skjedde MENS jeg brukte telefonen (bladde i menyene eller noe sånt). Det ser nesten ut som om kun annenhver linje vises når man ser nøye på displayet. Det er ikke tilfelle, men illustrerer litt hvordan problemet ser ut. Vises mer som en svart ramme rundt hver pixel. I forkant av endringen hadde telefonen stått på lading via PC natten over. Den er ikke flexet, flashet eller moddet på noe vis. Telefonen er imidlertid utsatt for fukt, men det er flere uker siden, og det var ikke nevneverdige mengder, så telefonen fungerte fint etter det. Noen som har vært borti tilsvarende displayfeil med andre telefoner? Evt. vet hva man bør gjøre i en sånn situasjon? Jeg har ikke lyst til å sende inn telefonen til reparasjon, av flere grunner. De kan oppdage at den er tidligere utsatt for fukt, og kan skylde på det. Dessuten koster det penger uansett om de klarer å fikse problemet eller ei (må sendes til Zodiac). Endret 7. juni 2005 av morten.aune Lenke til kommentar
genser Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg har ikke lyst til å sende inn telefonen til reparasjon, av flere grunner. De kan oppdage at den er tidligere utsatt for fukt, og kan skylde på det. Dessuten koster det penger uansett om de klarer å fikse problemet eller ei (må sendes til Zodiac). Først og fremst tror jeg det er svært lite du selv kan gjøre for å reparere skjermen, reperasjon blir nok eneste utvei. Angående kostnad av reperasjon må du fortelle litt om hvordan den ble utsatt for fukt. Det er ikke alltid at fuktskade er god nok grunn til å bebreide brukeren (deg) for problemet som har oppstått. Angående din siste setning skjønner jeg ikke helt. Om du har kjøpt mobilen i landet har du normal reklamasjonsrett. Å få den reparert skal ikke koste deg et øre, om det ikke er du som har opptrådt uforsiktig ved fuktskaden. Skjønner altså ikke hvorfor du mener det koster penger uansett. Lenke til kommentar
morten.aune Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg leste i en annen tråd her at Zodiac tar seg betalt uansett når telefonen returneres. Tvilsomt at fuktepisoden skal ha noen betydning, ettersom det er en måned siden det skjedde, og det skjedde ingen ting etter at jeg fikk tørket av den. Men jeg er beredt på å sende den inn til slutt om det ikke finnes noen andre løsninger. Selv om jeg kan leve med "problemet", så er det litt plagsomt at det er der. Har sendt mail til Zodiac ang. praktiske spørsmål, men venter fortsatt på svar. Kan ta en evighet. Lenke til kommentar
morten.aune Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Fukten ble tilført ved at jeg veltet et glass med gin på den. Telefonen var lukket og jeg fikk tørket av den raskt, lite trolig at det har kommet inn i selve telefonen. Ingenting tydet på det verken umiddelbart etter episoden eller i ukene etterpå. Kjøpt på mpx.no forresten. Endret 7. juni 2005 av morten.aune Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Dette, som altså er en væskeskade og ikke fuktskade, kan vise seg umiddelbart etter uhellet eller flere måneder etterpå. Du kan altså søle på den i jula, benytte den i et halvt år uten problemer og så plutselig en dag så klikker den. Om jeg var deg hadde jeg skrudd fra hverandre telefonen. Renset den godt med teknisk sprit eller liknende. Lagt den til tørking og så sett om den fungerte igjen. Gjør den det har du ikke noe problem. Gjør den ikke det er det beste å kontakte mpx. Det er DE som skal forsøke å rette mangelen, ingen andre (så lenge de ikke refererer deg videre) Lenke til kommentar
morten.aune Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Tviler på at jeg tar sjansen på å skru den opp, den er rimelig kompakt og følgelig delikat. Aner ikke hvordan jeg åpner den en gang. Jeg har naturligvis kontaktet MPX, og de sendte meg beskjed om å kontakte Zodiac. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå