lovehater Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Min RAM på 256 MB er 78% "utilized", det vil si at den i virkeligheten kun har 192 MB RAM. Er det noen måte å stille min nåværende RAM opp, men såpass at den kjører sikkert? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Har du integrert grafikkkort? Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 ja, desverre, som du sikkert så i det andre emnet så skal jeg skifte ut hovedkortet, grafikk og RAM.... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Ja da er det det ingegrerte grafikkkortet som "stjeler" minnet ditt. Maskinen din har mye større potensiale som du vil få utnyttet med et nytt skjermkort. Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 ja, men er det mulig å skifte ut et integrert kort uten å begynne å lodde? jeg har i såfall hørt at det ikke går... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 ja, men er det mulig å skifte ut et integrert kort uten å begynne å lodde? jeg har i såfall hørt at det ikke går... Det er bare å sette inn et annet skjermkort, så blir det integrerte koblet ut. (I verste fall må du slå det av i BIOS). Du har vel AGP-spor på hovedkortet? Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Eeeeh...Nå kan jeg ikke så mye teknisk men hvis det er snakk om spor til å sette inn kort (slik som ISDN kort?) så har jeg det, flere ledige... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Eeeeh...Nå kan jeg ikke så mye teknisk men hvis det er snakk om spor til å sette inn kort (slik som ISDN kort?) så har jeg det, flere ledige... Det er vel flere kvite spor(PCI) og det som er nermest CPUen er vel litt forskjellig, ikke sant? (muligens brunt?) Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 ja, et hvitt spor er ledig og et brunt, som er større helt ved CPU'en... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Det brune er mest sannsynlig AGP-port. Edit: Hvilken modell er hovedkortet? Endret 7. juni 2005 av efikkan Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Enten er det PCI-E du har, eller så er det AGP Pro, en større AGP-port som støtter eldre profesjonelle skjermkort. Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 jaja...har i såfall to ledige, forskjellige spor å...skal snakke med en datakyndig i morgen og finne ut hva jeg kan gjøre. grafikken på pc'en er ikke super akkurat.... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 jaja...har i såfall to ledige, forskjellige spor å...skal snakke med en datakyndig i morgen og finne ut hva jeg kan gjøre. grafikken på pc'en er ikke super akkurat.... Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å oppgradére skjermkortet ditt. Selv et gammelt kort vil være bedre enn den integrerte grafikken. Jeg mener at geforce 6600GT/radeon X700 er gode valg. Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Ok, da satser jeg på et enda bedre grafikkort og RAM. Planla fra før å kjøpe et 6600 GT kort men ble ikke sikker på om jeg skulle ha 128 eller 256 MB. jeg antar at det blir 128 MB, billigere og dessuten har vel kanskje ikke jeg prosessor nok til å yte 256 MB kortet fullt ut. Angående RAM'en, så har det vel ikke noe å si om man har forskjellig produsent, så lenge som at begge har like mye minne? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Du bør velge et 6600GT-skjermkort med 128MB ram fordi det minnet er av høyere kvalitét enn minnet på kortene som har 256MB. Det er kun toppkortene(Radeon X800/geforce 6800) som har nytte av 256MB ram på skjermkortet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Kva er specsa på maskina di? CPU, HK osv.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 uansett, i værste fall kan jo et pci kort være nødvendin x| men han har agp, så skal vel gå bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå