endrebjo Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Jeg sitter her og stresser litt med en eksamensoppgave i matte muntlig som skal presenteres i morgen. I den anledning hadde jeg tenkt å få presentasjonen (PowerPoint) så ren og pen som mulig, og tenkte på at MathML kanskje var måten å presentere ting på da. Foreløpig trenger jeg følgende likninger i MathML: f * t = (12,5h² * l) / 2 2m² * 1 t = 12,5h² * 8m) / 2 4/100 = 100h²/100 0,04 = h² sqr(0,04) = sqr(h²) 0,2 = h og h = sqr((f * t) / (12,5 * l)) Takker på forhånd! Endret 7. juni 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Er du i feil kategori nå eller er jeg det? EDIT: Mulig jeg er dum nå, men har aldri hørt om det før, mulig det er her det hører hjemme Endret 7. juni 2005 av chs89 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Tar jeg ikke helt feil er vel MathML er markup language i likhet med HTML, XHTML, XML osv. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg vil tro det tar mye kortere tid å bruke Microsoft formelredigering, som er innebygd i Word. (Sett inn -> Objekt) Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Lagde et kjapt bilde til deg med MathType isteden jeg. Formatet er .wmf, men forumet likte det ikke så du må gjøre om navnet senere. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 ... og en variant i ekte PNG, om du foretrekker det. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Tusen takk lokaltog! Det har sneket seg inn en liten feil i den øverste og nederste likningen på "tegningen" din (min feil i den siste rettet nå), men det gjør ikke så mye, jeg bare bruker det i midten i stedet for. Sett inn -> Objekt i Word funker også nydelig. Får se om jeg får mekket noe mer der. Endret 7. juni 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå