Memphis88 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Idle ligger CPU'n min på ca. 30 grader. Load ca. 40-50 grader. Men etter noen timer med "vanlig" databruk, dvs. litt spilling, litt surfing osv, så går CPU'n opp til 40 grader idle, og blir der. Den går ikke ned til 30 grader, som den gjør til vanlig etter at jeg har spilt eller gjort noe som bruker mye prosessorkraft. Har ikke kartlagt når den gjør dette, dvs. etter kor lang tid går den opp. Men det er ofte om kvelden (kanskje fordi det er som regel da pc'n er på ). Men jeg kan skru den på i 4-5 tida på ettermiddagen, så kommer temperaturforskjellen i 9-10 tida (sann ca). Noen som vet hvorfor den gjør dette, eller som har vert borti noe lignende? Gjør den eventuelt dette fordi det begynner å blir varmt i kabinettet siden maskina har stått på lenge? Er litt mye med 10 grader i forskjell da synes jeg. CPU'n min er en AMD Athlon 64 3400+, socket 754. Se profil for resten av specc's. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Normalt det. Kan vel si at data'n din har fått rett arbeids tempratur. Mine 3 xp 3400+ ligger på ca 50C 24/7. Rom tempen er ca 20-23c. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Luftkjøling..betyr å blåse luft på en kjøleribbe/komponenter... Den luften som blåses har en temperatur.. Kjøleffekt er da "noe" påvirket av omgivielsestemp for vifte.. CPU-kjøler/vifte er gjerne plassert noen få cm. på *oversiden* av ett "fett" skjermkort hvor GPU/minnechips kan ha en temp på godt over 70 grader.. I ett "tett" kabinett med utilstrekkelig utluftning.. og selv med god utlufting.. burde det ikke komme som en bombe at idle/load temp gjerne kan stige med 10 grader etter "heftig" bruk av skjermkortet... Lenke til kommentar
Memphis88 Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Ok. Kan vel si at romtemperaturen min er ca 20-25 grader. Har heller ikke noe fett skjermkort. Er god plass i kabinettet mitt, så jeg tror jeg har god luftstrøm. Men, men...får vel bare ta til takke med at det er normalt. Så lenge tempen ikke stiger noe mer enn den gjør så.... PS: TL1000S: ante jeg en litt sarkastisk tone i svaret ditt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå