Naalsund Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Heisann! Jeg skal gått til innkjøp av enda en Kingston HyperX brikke. Har for øyeblikket 2 stk Kingston HyperX 3000 brikker (BH5). Brikkene er på 256mb hver. Vil minnet fungere om jeg setter inn en 512mb brikke? Jeg kjører timings på 2-2-2-5 nå, må jeg stille om disse hvis jeg setter i en ny? Endret 8. juni 2005 av Naalsund Lenke til kommentar
Naalsund Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Jepp, det bruker jeg. Lenke til kommentar
Naalsund Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Beklager spam, men trenger virkelig hjelp til å finne ut om jeg kan investere i en ny brikke eller ikke. Skulle gjerne vært en 512mb brikke til av samme type ram. Den gamle er som jeg nevnte er Kingston BH-5 3000 som jeg kjører 2-2-2-5 timings! (2 stk 256mb brikker) Funker fortsatt dual channel om jeg hadde kjøpt enda en brikke? Må jeg ha kvassere timings? I need helpzor! Lenke til kommentar
deviant Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Beklager spam, men trenger virkelig hjelp til å finne ut om jeg kan investere i en ny brikke eller ikke.Skulle gjerne vært en 512mb brikke til av samme type ram. Den gamle er som jeg nevnte er Kingston BH-5 3000 som jeg kjører 2-2-2-5 timings! (2 stk 256mb brikker) Funker fortsatt dual channel om jeg hadde kjøpt enda en brikke? Må jeg ha kvassere timings? I need helpzor! Vil det fungere med 2 x 256 + 1 x 512? Antageligvis. Vil ytelsen være den samme? Neppe. Dual channel vil ikke fungere. Så vidt jeg skjønner er 256MB HyperX brikken single sided. Dermed tror jeg at jeg vil anbefale deg å kjøpe ytterligere 2 x 256. På den måten kan du fortsatt kjøre dual channel og 2-2-2-5-1T på max mastighet. Alternativt kan du ta sikte på 2 x 512 brikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå