salah Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hei. Idag slo jeg på broren min sin digitale kamera, Kodak EasyShare LS443, og prøvde å ta bilder uten hell. Alle bilder jeg tar, ser helt svart ut. Hva enn og hvor enn jeg tar bilder, kommer det helt svart ut. Skjermen er ikke ødelagt, for jeg kan se bildene jeg tok sist gang. Jeg har null peiling på digitalkameraer og kan bare slå det på, knipse bilder, legge inn på dataen og slå av kameraet, så jeg har ingen anelse om hvorfor dette har skjedd. Noen som kan komme med tips? Takker for svar Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Flyttes over i digitale kompakt-kamera, då den kategorien passer bedre. Objektiver, filter blits-kategorien inneholder meir utstyr og linser til speilrefleks-kameraene. Lenke til kommentar
HotShotChicken Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hvis kameraet har manuelle instilliger kan det ha vært stillt inn på en alt for rask lukker, noe som gir eksponeringen lite lys og kan resultere i mørke eller svarte bilder. Lenke til kommentar
salah Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 hei. Hvor gjør jeg dette? Menyen på kameraet er: Image storage -AUTO - INTERNAL MEMORY Exposure Compensation - -2.0 - -1.5 - -1.0 - -0.5 - -0.0 - 0.0 - +0.5 - +1.0 - +1.5 - +2.0 White balance - AUTO - DAYLIGHT - TUNGSTEN - FLOURSCENT Picture Quality - GOOD - BETTER - BEST Color Mode - COLOR - BLACK & WHITE - SEPIA Exposure metering - MULTI-PATTERN - CENTER-WEIGHT - CENTER-SPOT Focus Zone - CENTER-ZONE - MULTI-ZONE ISO Speed - AUTO - ISO 100 - ISO 200 - ISO 400 Long-time Exposure - NONE - 0.7" - 1.0" - 2.0" - 3.0" - 4.0" Date stamp - OFF - YYYY MM DD - MM DD YYYY - DD MM YYYY Orientation Sensor - ON - OFF Noe her som jeg må endre på? Men har jeg ikke noen garanti hos Kodak for slikt? Jeg er jo ganske sikker på at jeg ikke har gjort noen ting spesielt med den utenom å ta vanlige bilder med det som alle andre. Takk for svar tilbake. Lenke til kommentar
HotShotChicken Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Ser ikke ut til at du kan justere lukker manuelt her nei. Evntuellt kan du sjekke om Exposure Compensation står på 0, hvis den står nærmere -2 vil du få mørke bilder, kanskje svarte i noen tilfeller. Hvis du ikke har klundret med denne innstillingen ser jeg ingen annen grunn til dine svarte bilder. Kontakt i så fall din forhandler, jeg har ingen erfaring med kodak sine garantier, men kameraet er beskyttet under norsk lov og reklamasjonsrett så lenge det er kjøpt i Norge. Endret 9. juni 2005 av Mikkle Lenke til kommentar
salah Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 For hvor lenge? Jeg er ganske sikker på at det kameraet aldri har vært i noen barns hender eller at det har falt ned fra ett sted eller blitt våt, eller noen andre ting som jeg kan ha gjort. Synes da dette er dårlig kvalitet, når kameraer blir ødelagt helt av seg selv etter 1~ år. Det skal jo vare litt lengre ..? Lenke til kommentar
HotShotChicken Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 absolutt...kameraet skal ikke bryte sammen på et år eller to...er ikke helt sikker på garantien under norsk lov for kompaktkameraer, men vet det er 5 år får speilsefleks...hvis det ikke er det samme for kompaktkamera er det muligens 3 eller 2...ta kontakt med din forhandler uansett du Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Det er ikke fem års garanti på verken speilrefleks eller kompakte digitalkamera. Det er ett eller to år. Men du har reklamasjonstid på to eller fem år, avhengig av hvilket kamera du har (Speilrefleks er fem år... billige kompakte har to år, men forbrukerrådet/kjøpsloven sier ikke noe om hvor grensen går). Lenke til kommentar
HotShotChicken Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) mente reklamasjonsretten og ikke garanti.. men for kameraer kjøpt i norge fungerer den jo som en slags garanti Edit: leif Endret 11. juni 2005 av Mikkle Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Nå skal garantien dekke mer enn reklamasjonsretten, som i utgangspunktet skal dekke feil som oppstår på grunn av fabrikasjonsfeil. Men her bør kameraet repareres uten noen utlegg for kunden uansett, så det er ikke et spørsmål i denne saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå