xD^^ Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Jeg har en kompis som har et irriterende problem med PC'en sin, og vi lurer på om det kan være for svak PSU..? Her er det han sier...: Av og til bare helt plustelig restarter maskinen min av seg sjøl... Ikke veldig ofte, men når det først skjer, kan det skje opp til 3 ganger om dagen.. Det er veldig irriterende! Er også som oftest når jeg spiller heller driver med mye på en gang i Windows at hele data'en bare restarter.. Jeg har oppgradert minne og kjøpt ny harddisk..og har 350 w PSu nå.. Jeg har en Amd Athlon 2800+ pc med 2.1ghz, 1024 mb, to harddisker på 120 og 200 gb, sapphire radeon 9500 pro 256mb skjermkort.. Ikke drep meg mod, men jeg kjører pirat WinXP Pro... Endret 7. juni 2005 av [KingNorthGarden] Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hvilken PSU er det? Sjekkliste for ustabil maskin: (dette er en generell liste, hopp over det som er uvesentlig) * Er CPUen varm? * Er skjermkortet varmt? * Levérer strømforsyningen nok strøm? * Er maskinen overklokket? * Er alle kabler riktig tilkoblet? * Ser du noen fysiske skader eller kjenner unormal lukt? * Har du oppdatért drivere og nyeste BIOS? Om du bruker windows: * Har du drivere til komponentene? * Har du antivirus, antispyware og brannmur? * Er maskinen ryddig? Når ble den sist formatért? * Har du fjernet cookies og temp.-filer? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Er ikke for svak psu om du har 350W på den maskinen der. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Det er en 350 w PSU...dessverre ukjent :S Fikk den av broder'n... * Den ligger alltid under 50 grader * Nei * Det er det jeg ikke vet.. * Nei * Ja * Nei * Nei Jeg bruker WinXP Pro, pirat * Ja * Ikke brannmur * Formaterer og reininstallerer windows iallefall 2 ganger i måneden.. * Ja Endret 7. juni 2005 av [KingNorthGarden] Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Om PSUen er for svak er avhengig av hvilket merke den er. F.eks. Q-Tec er elendig, selv om den er på 600W. Merket står på PSUen. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Det systemet der bruker sikkert maks 200W så tror til og med en Q-Tec på 350W kunne kjørt det. Men det kan jo være den synger på det siste verset? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Du kan selvsagt prøve med en annen PSU. (f.eks. låne med nabo/venn) Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Ja, som sagt er det en kompis sin PC...så jeg får ikke sjekket PSU merke...skal spørre han snart Takk for hjelpa hittil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå