Gå til innhold

HJELP. Noen som vet hvor man kan skaffe en ATHLON 1400mhz me

DarkMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

var litt usikker på om det gikk med 266 bus på mitt hovedbord (Asus A7V), men om blyanttrikset funker så er det jo en smal sak (funker som bare det på min 900@1000)

Noen som vet noe om hvordan varmeutvikling blir om man kjører en 266 pros. og bruker blyanttrikset for å kunne kjøre på samme hastighet på 200 mhz bus... Puhhh lang og trasig setning, men dere skjønner sikkert hva jeg mener

Lenke til kommentar

Et annet atlernativ er å sette inn en Athlon XP og se om det funker.. Selv om hovedkortet/bisoen ikke skal støtte det er det mange som har prøvd, og de fleste har meldt om vellykkede resultater.

Kjøp f.eks en av de billigste XP'en. (1700+), endre multiplier til max. og kjør den på 100MHz FSB. Selv om prosessoren ikke støttes, skal den fungere, og da sensynligvis gå litt underklokket og dermed kjøligere. Du kan sansynligvis også sette ned speningen en god del, og er du heldig utvikler den så lite varme at du kan kjøre med ei veldig svak og stillegående vifte. Hvis du klokker langt nok ned (<1GHz?) så kan du sikkert kjøre vifteløst også.

Lenke til kommentar

Understreker at jeg ikke vet om dette funker, men bare en ide å tenke på. Kanskje noen andre vet om det funker?

Kjøp den billigste Athlon MP (1500). De er ikke multiplier låst. Kjør den på maks multiplier, og 100 fsb. Skal vel være rimelig greit å overklokke den litt og da.

Lenke til kommentar

Har skaffet meg en 1,4 med 266 bus. Håper det skal gå bra. Blir sikkert litt mer guff da enn 1 ghz som jeg kjører nå. Og sammen med Gainward's GForce 4Ti 4200, må det bare bli bra....... Noen som vet hvordan man stiller multiplier til 14x på mitt asus A7V?

Ellers så takker jeg alle for hjelpa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...