gaardern Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Stemmer det at nvidia kortene (nyere type) støtter dx 9.0c mens ati støtter opp til 9.0b ? Hva er forskjellen på b og c ? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Det stemmer det. Dermed støtter også den nye 6xxx serien til Nvidia Shader Model 3,0, ATI sin 2.0. Hva forskjellen er, er jeg faktisk usikker på, men tror det drar nytte av noen ressurser i spill f.eks. Men har ikke hørt om noen med dette, så om du vil trenge det nå, tviler jeg på, i alle fall til dagens spill.. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 X8x0 serien støtter PS2.0b, VS2.0. Forskjellen mellom SM3.0 og PS2.0b er at under SM3.0 er det flere instruksjoner, og den kan execute på færre passes i forhold til 2.0(b) (Enkelt forklart). Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Takker for svar, ikke at jeg er noe ekspert, men dette må da være et ganske tungt argument for å kjøpe nvidia...eller? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Takker for svar, ikke at jeg er noe ekspert, men dette må da være et ganske tungt argument for å kjøpe nvidia...eller? som sagt, så merkes det ikke i dagens spill Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Takker for svar, ikke at jeg er noe ekspert, men dette må da være et ganske tungt argument for å kjøpe nvidia...eller? Jeg vil ikke si det. Shaderene må nok bli mye mer komplekse før SM3.0 vil ha en reel nytteverdi og innen den tid vil nok selv 6800U være ganske low-end. Unntaket er kanskje om man har tenkt å kjøre SLi og spill som ikke støtter SM2.0, som det nye Splinter Cell spillet, men det er nok heller et unntak enn hva som vil bli normen. Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg aktiverte SM3.0 i Splinter Cell: Chaos Theory, og den eneste forskjellen jeg kunne spore, var at spillet trengte dobbelt så lang tid på å lastes. Det var irriterende, for noe av det beste med SC-serien er korte lastetider. Så jeg slo det av igjen... Jeg vet ikke om dette hjalp deg noe, men jeg har snart 800 poster Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Bare se om du finner en av de mange FarCry SM2.0 vs SM3.0 nettsidene, så kan du jo avgjøre selv hva som er best. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Vet blant annet at de skal bruke Shader 2.0 i The ElderScrolls IV: Oblivion, og ifølge Bethesda Softworks ville spillet gli glattere på grafikk-kort som støtter Shader 3.0. Skulle visstnok bli enklere for skjermkort som støtter Shader 3.0 å jobbe med 2.0, og da har man litt mer regnekraft=høyere ytelse. Hvorvidt dette merkes i praksis eller ikke, vet jeg ikke. Men du emacoolit, merket ikke du en stor forskjell i grafikken på Chaos Theory med Shader 3.0 aktivert? Foreksempel på lyset, og spesielt på flasker av glass. Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Hvis jeg hadde visst hva jeg skulle se etter, så hadde jeg nok sett det Men nei, jeg så ikke noe forskjell. Grafikken med SM2.0 er jo temmelig imponerende i seg selv, så jeg prioriterte lastetidene. SM3.0 shaderne ble for øvrig lastet inn ETTER at alt annet var lastet inn. Det er vel et tegn på at de har slengt på ekstra shadere under portingen fra XBOX, uten at jeg kan uttale meg med sikkerhet om akkurat det. Endret 8. juni 2005 av emacoolit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå