Gå til innhold

Netcom forsikring. Hva trenger jeg ?


Anbefalte innlegg

Må få bestilt Netcom forsikring nå. Men, spørsmålet er. Hva trenger jeg av numre og alt slags drit ? Eller, er det bare å ringe NetCom og bestille ?

 

Hva er det som går under forsikring hos NetCom? La oss si at jeg mister telefonen i ett glass. Vil jeg da få ny ? Og, får jeg ny telefon, eller innkjøpsprisen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Japp, er bare å ringe å si at du ønsker en forsikring.

 

Forsikringen dekker det meste, alt fra uhell til tyveri. Du kan jo ringe og høre med Netcom, eller så står det helt sikkert noe på nettsiden deres.

 

Til eksempel, så klarte jeg å vaske min mobil i vaskemaskinen. Glemte å ta den ut av bukselomma. Den ble selfølgelig ødelagt. Sendte så en skademelding til Netcom der jeg forklarte hva som hadde skjedd, og jeg fikk et verdipapir verdt like mye som telefonen kostet på den tiden.

Lenke til kommentar
Du kan også bestille det på internett (Netcom.no)

 

Da jeg fikk mobilen min stjålet, fikk jeg helt lik mobil og ikke no verdipapir. Men det kan man vel sikkert velge?

Du får tilsendt samme telefon, etterfølgeren eller en til samme verdi.

 

Ikke verdibrev, ikke penger.

 

Du kan også binde abonnementet ditt og få en dyrere eller betale et mellomlegg for en annen telefon. Dette velger du selv.

 

Forsikringen dekker alt du ikke har prøvd på selv og som ikke dekkes av garantien.

Lenke til kommentar

Noe som er en sannhet med modifikasjoner, du må nemlig vite nøyaktig hva som har skjedd med telefonen din. Har du ikke oversikt over hvordan telefonen din nøyaktig ble skadet eller tapt kommer du dessverre ingen vei lenger :hrm:

 

Noe jeg lærte i går da jeg ringte inn min skademelding.

Lenke til kommentar
Ok, man får visst ikke "verdibrev" lenger. Jeg fikk hvertfall det, men det var for ca 3-4 år siden, så det har sikkert skjedd en del forandringer.

Store forandringer skjedde 01.01.2005 med nytt forsikringsselskap.

 

Noe som er en sannhet med modifikasjoner, du må nemlig vite nøyaktig hva som har skjedd med telefonen din. Har du ikke oversikt over hvordan telefonen din nøyaktig ble skadet eller tapt kommer du dessverre ingen vei lenger

 

joda, du pratet bare med en som ikke kunne jobben sin.

 

Er det en skade på telefonen må du kunne vise til en spesiell ytre årsak og klokkeslett/dato for denne (eller ha en god forklaring på hvorfor du ikke vet det, f.eks at du sølte kaffe på den en gang i vinter, men at den først klikker nå)

 

Er telefonen tapt må du bare vite hvor og når du tror du har tapt den. F.eks en gang på nattbussen på vei fra Tønsberg til Tjøme, mellom 03:00 og 04:00 natt til søndag.

 

Det funker.

 

Fantastisk forsikring!

 

(har du problemer med den, kontakt din lokale forhandler)

Lenke til kommentar
Jeg ER min lokale forhandler :p

Da blir det verre.

 

Har ofte kunder innom som får avslag for både det ene og det andre. Viser seg at de har vært litt upresise i sin beskrivelse av situasjonen og/eller at han/hun kunden har snakket med har oppfattet situasjonen litt rart.

 

En kort telefon fra oss, så er saken biff. To minutter senere står kunden med ny telefon (kan nemlig også hente ut fra forhandler).

 

Er du Netcomforhandler har du jo også en forhandlerkonsulent som kan hjelpe deg med slike saker om du ikke får det igjennom på egenhånd.

 

Din sak er jo klar som sprit, den skal du få igjennom.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Da jeg kjøpte telefon i slutten av juni så tegnet jeg netcom totalforsikring. (gratis 2 mnd, så hvorfor ikke)

På direkte spørsmål om hva den dekker, så fikk jeg svar på at den skal dekke alt som kunne skje ved uhell eller tyveri.

Hva om jeg mistet den i vannet fra en båt? Joda, det og skal dekkes visstnok.

 

 

Har nå lest gjennom forsikringsvilkårene for netcom totalforsikring.

 

punkt 6.6 (med henvisninger til 7.3-7.4)

 

Der står følgende:

 

6.6

Unntak fra dekningen:

-Forsikring dekker ikke skade/tap på mobiltelefon grunnet kondens eller fukt

 

7.3

Telefonen skal oppbevares og brukes slik at den ikke blir utsatt for kondens eller fukt

7.4

Forsikret utstyr skal behandles som beskrevet i brukerveiledning fra produsent.

 

 

Sånn som jeg leser forsikringsvilkårene vil man da ikke få dekket skade pågrunn av uhell som f.eks miste den i do når man skal hjelpe sitt lille barn på 3 år til å dra opp genseren når han sitter der?!

telefonen lå oppå magen til minsteungen på 3 mnd - spilte musikk for å roe ned. sklei av magen og rett i do!

 

Skal la telefonen ligge til tørk i en dag eller 2, og sjekke funksjon (var fremdeles på når den ble fiska opp etter 10 sekunder.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...