Gå til innhold

Hva slags kabel trenger jeg? PC->Video

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du sier verken hva slags skjermkort eller videospiller du har, men la oss si at du har s-video ut på skjermkortet og kun scart inn på videospilleren. Da trenger du en s-videokabel, en minijack->2*RCA lydkabel og en overgang fra s-video/lyd til scart.

Lenke til kommentar
:dontgetit: uff.hmm. Har et vanlig POW6800GT skjermkort, og en vanlig videospiller. Kunne du vært så snill og linka til det jeg trenger? Har null peiling på akk det der... og jeg vet ikke engang hva jeg skal lete etter
Lenke til kommentar

Stikk på nærmeste Elkjøp/Expert etc og fortell dem hva du skal ha. Bare forklar dem hva du skal gjøre.

-S-videokabel fra PC til videospiller

-Lydkabel, må ha minijack i ene enden (regner med det er det du har på lydkortet) og 2xRCA (vanlig signalkabel, vanligvis en rød og en hvit plugg)

-Overgang fra nevnte kabler til scart. Disse overgangene har ofte en bryter der du kan velge mellom inn og ut, denne må stå på "inn".

Lenke til kommentar
Stikk på nærmeste Elkjøp/Expert etc og fortell dem hva du skal ha. Bare forklar dem hva du skal gjøre.

-S-videokabel fra PC til videospiller

-Lydkabel, må ha minijack i ene enden (regner med det er det du har på lydkortet) og 2xRCA (vanlig signalkabel, vanligvis en rød og en hvit plugg)

-Overgang fra nevnte kabler til scart. Disse overgangene har ofte en bryter der du kan velge mellom inn og ut, denne må stå på "inn".

ok.thnx. skal gjøre det.

Lenke til kommentar

Nei, det har ingen betydning forsåvidt. Alt du treng vite er om du har ein utgang (normalt grønn) av typen minijack (vanleg PC-høgttalarplugg, øyretelefonar og liknande), hvilket du ganske så sannsynleg har på ditt kort.

Om du ser på dette biletet så er det 3 utganger med henhodsvis blå, grønn og rosa farge. Grønn er lydutgang, den du skal bruke, og om eg ikkje tar heilt feil er rosa mikrofon inngang og den blå line in.

Du kan òg ha 2 utganger til, med farge svart, lilla eller oransje, dei er for surroundhøgttalarar om kortet støtter dette.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Skal ikkje bli noko problem om du følger anvisningen til Rikky.

Du må sikkert leite litt i innstillingane til skjermkortet for å aktivere S-Video-utgangen, men det er ingen stor sak. Om du har overført frå DV til VHS har du vel kopla kameraet til VHS-spelaren, så dette blir det samme prinsippet, berre at du sender frå PC i staden for kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...