Hotvedt Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Finnes det en mulighet som gjør at en/ flere brukere, ikke kan komme seg inn på en side? Snakker da om å blokkere en ip/ rekke med ip-adresser. Er det mulig, eller er jeg for optimistisk da? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 to ting jeg kommer på: 1. Hvis du bruker Firefox, laster du ned et lite tilleggsprogram som heter Adblock. Med dette kan du sperre adresser f.eks. vg.no eller reklamebannere 2. Er du tilkoblet en router, kan du gå inn på routeren og sikkert endre på noe URL der. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Tror du har misforstått litt. Hvis jeg selv hoster en side, hvordan kan jeg sperre en rekke med adresser? Rett og slett utestenge personer fra en nettside! Er dette mulig, please let me know Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Tror du har misforstått litt. Hvis jeg selv hoster en side, hvordan kan jeg sperre en rekke med adresser? Rett og slett utestenge personer fra en nettside! Er dette mulig, please let me know Du kan f.eks. begynne å utforske nærmere rundt .htaccess fila. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Dette begynner å bli passe teit... Sperre ute noen fra en webside. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hvis siden hostes på en boks som du har full kontroll over er det absolutt null stress å blokkere ip'r mot hele boksen eller kun port 80 på boksen:) (i FreeBSD med ipfw: ipfw add deny ip from 192.168.0.2 to 169.254.152.23 80) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Dette begynner å bli passe teit... Sperre ute noen fra en webside. Jeg har mine vitnemål og attester liggende på en webside som du må ha brukernavn og passord for å få tilgang til, så det finnes helt klart områder man skal sperre folk ute fra. Ikke noe teit det. Til trådstarter: .htacces fila er det som bestemmer om hvem som skal ha hvilken tilgang. Du finner mer om det på denne linken. Lenke til kommentar
reybr Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hvis du lager sidene dine i PHP/ASP kan du legge inn en kode på alle sidene dine slik at de med en spesiell ip adresse blir redirectet til en annen side. Regner med at det er en løsning du kan bruke Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Hoster du denne websia selv, eller er det hos en webhost? Hoster du den selv, kan du vurdere en brannmur som sperrer for satte inkommende IP adresser. Enten software, eller med en hardware ruter. Er det en webhost som styrer sia di, må du nok tenke på PHP blokkering osv. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) I min linux (Slackware 10.0) Finnes det en fil under /etc/ som heter hosts.allow og hosts.deny Her er min hosts.deny # # hosts.deny This file describes the names of the hosts which are # *not* allowed to use the local INET services, as decided # by the '/usr/sbin/tcpd' server. # # Version: @(#)/etc/hosts.deny 1.00 05/28/93 # # Author: Fred N. van Kempen, <[email protected] # # # End of hosts.deny. ALL: 221.143.48.240 Endret 22. mai 2011 av kpolberg Lenke til kommentar
kolbjorn Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 I min linux (Slackware 10.0) Finnes det en fil under /etc/ som heter hosts.allow og hosts.deny Her er min hosts.deny # # hosts.deny This file describes the names of the hosts which are # *not* allowed to use the local INET services, as decided # by the '/usr/sbin/tcpd' server. # # Version: @(#)/etc/hosts.deny 1.00 05/28/93 # # Author: Fred N. van Kempen, <[email protected] # # # End of hosts.deny. ALL: 221.143.48.240 mvh Knut Petter Ølberg Nei, nei, nei. Disse filene har ingen verdens ting med tilgang til websider å gjøre, men, som det står, "local INET services". Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Finnes det en mulighet som gjør at en/ flere brukere, ikke kan komme seg inn på en side? Snakker da om å blokkere en ip/ rekke med ip-adresser. Er det mulig, eller er jeg for optimistisk da? Du sier at du hoster websida selv, da har du flere muligheter. 1. Sperre IP-serien i konfigurasjonsfila til web-serveren. Dette er f.eks. veldig enkelt hvis du kjører Apache http://httpd.apache.org/docs-2.0/mod/mod_access.html Er mange muligheter i httpd.conf. 2. Sperre IP-serien i brannmuren på boksen, eller i en brannmur som står mellom boksen og nettet. 3. Konfigurere /etc/hosts.deny og /etc/hosts.allow (tcp wrappers) for å sperre de IP-seriene som ikke skal ha tilgang. Av disse vil nok nr. 1 være mest vanlig til ditt bruk. Eventuelt en kombinasjon av 1 og 2. Nr. 3 er uvanlig for web-servere fordi man ønsker best mulig ytelse. I tillegg må serveren støtte dette ( evt. startes gjennom inetd == sirup ) Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) kolbjorn, nå skal det sies at jeg brukte denne løsningen når en eller annen box drev på med bruteforce attack på boxen min. Jeg sa det var en mulig løsning, da man selvfølgelig utelukker den ip'en fra all kontakt med serveren. EDIT: Jeg sa visst ikke at det var en mulig løsning, men sjit au Endret 12. juli 2005 av kpolberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå