Klekkus Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Tenkte på å overklokke min XP 2000+ Jeg har: MSI KM3M-V 2x Crucial PC3200 DDR-DIMM 256MB Spesifikasjoner XP 2000+ Familie: Thoroughbred FSB: 266MHz Hastighet: 1667MHz Sokkel: Socket A Hvor mye burde jeg ca. klokke den? Jeg har denne kjøleren EDIT: Noen som kan svare??? Endret 8. juni 2005 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Øk FSB med fem om gangen helt til det blir ustabilt, da øker du vcore litt, klokker til det blir ustabilt, osv. Er vel 12.5 multiplier på den, jeg vet egentlig ikke langt denne pleier å være villig til å gå. Du kan jo prøve å sette fsb til 166 isteden for 133, så får du 2075MHz. Den skulle vel klare det. Edit: Skriveleif! Endret 9. juni 2005 av Økonom Lenke til kommentar
Sink Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 vil tro at du ikke kommer stort lenger enn til 166fsb fordi jeg tror hket ikke har agp/pci lock. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Fant PCI/AGP Palete Snoop i bios, kan dette være agp/pci lock? EDIT: Er det Thorton OEM versjonen som er speret Endret 10. juni 2005 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Fant en slaks overklokingsmeny i bios. Jeg fikk tilgang til å endre på ram, men kunne ikke endre fsb frequency. Er det bare å låst den opp med det der såkalte blyanttrikset? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Fant PCI/AGP Palete Snoop i bios, kan dette være agp/pci lock? Fant en slaks overklokingsmeny i bios. Jeg fikk tilgang til å endre på ram, men kunne ikke endre fsb frequency. Er det bare å låst den opp med det der såkalte blyanttrikset? Noen som kan gi meg svar på dette? Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Siden ingen andre svare, så bare skiver jeg litt, selv om jeg ikke er helt sikker. Det kommer an på hvor gammel den er. Jeg tror det var etter uke 39, 2003 at de be "super locked", hvis den er eldre enn det, kan den låses opp helt normalt med blyant, hvis den er nyere, kan du også låse den opp, men da kan du bare overklokke med et program i windows. Edit: Å ja, det var fsb du ikke kunne endre. Det blyant-trikset er bare for å låse opp multiplier. Jeg skjønner ikke helt problemet ditt. Du har kanskje satt cpu hastighet til "Auto", men du må sette den til "Manual". Hvis ikke dette funker, vet jeg ikke hva du skal gjøre. Edit 2: Unlocking av Multiplier før uke 39 2003. Endret 18. juli 2005 av Økonom Lenke til kommentar
madammim Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Hei! Har kikket litt på manualen, og det ser ut som du bare kan velge fsb på jumpere (100/133/166). Disse finner du under/ved siden av bateriet. Det er to jumpere, SW1 og SW2. Nå står de på pinne 2 og 3 på SW1 og pinne 1 og 2 på SW2. Flytt jumper på SW1 til pinne 1 og 2, la SW2 være på 1 og 2. Da får du fsb på 166. Mulig dette vil gå. Hvis ikke kan du flytte tilbake, og eventuellt resette bios hvis maskinen ikke starter i det hele tatt. Før du flytter på denne jumperen bår du gå inn i bios under "Frequency/voltage control" og se om du kan øke spenninga til CPU litt. (feks 0,1 V) Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Takk for svar CPU'en er kjøpt 14/02/04 Har manualen, og skal teste dette ut i morra Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 vil tro at du ikke kommer stort lenger enn til 166fsb fordi jeg tror hket ikke har agp/pci lock. Der har du helt rett, uansett så går det ant og sette fsb på max 166 på mitt hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå