Gå til innhold

Premiere Elements - Tåkete resultat

Anbefalte innlegg

Hei.

Har importert video fra dv-tapen, klippet, laget overganger etc., og er klar til å encode og brenne filmen til dvd. Dette synes å gå smertefritt, men kvaliteten på den ferdige filmen er ikke bra.

Problemet er at filmen blir utydelig når det er bevegelse i bildet.

Forstyrrelsene fremstår som 'streker' / tåke, gjerne rundt personer og gjenstander, og er svært irriterende.

Har sjekket filmklippene(.avi - klippene) før de blir encodet/konvertert til dvd-format, og disse er ok, så problemet oppstår under konverteringen.

Noen som vet hva som er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svarene.

Det eneste jeg fant av de-interlacing muligheter, var hvis jeg høyreklikker på et filmklipp på tidslinjen og velger Field Options. Da får jeg opp en meny som heter Processing Options, hvor jeg kan velge mellom

- None

- Interlace Consecutive Frames

- Always Deinterlace

- Flicker Removal

Har eksperimentert litt med disse valgene, og Flicker Removal gir det beste resultatet,- men det er ikke 100% bra.

Var hos en kompis som har Pinnacle Studio Plus, og forsøkte å redigere filmen.

Med det programmet gikk alt smertefritt, og resultatet ble meget bra, uten at jeg beøvde å justere på noe spesielt. Hmm.. Vel, vel,- får prøve meg litt mer fram i premiere. Sikkert mulig å få til et perfekt resultat der også.

Lenke til kommentar

Nei, jeg tenkte på å hake av «de-interlace»-funksjonen et eller annet sted i eksporteringsinnstillingene. Jeg er helt sikker på at den er der; jeg har benyttet meg av denne før. Jeg har dessverre ikke programmet på datamaskinen jeg sitter ved nå, så jeg kan ikke gi deg en direkte beskrivelse til hvor du finner den.

Merk deg at jeg ikke aner om dette hjelper deg med problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...