Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm etter reinstall av windows XP

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg hadde noen problemer med den gamle installasjonen av win XP på maskina mi. I går skulle jeg legge den inn på nytt. Alt gikk fint med installasjonen. Etter alle drivere og alt var lagt inn, sto pc'en og surra og gikk i en halvtime. Da låste den seg totalt. Jeg restarta, fikk en pen liten blå skjerm, der det sto at det var noen problemer og windows ikke kunne starte av sikkerhetsgrunner. Jeg restarta for og se om den kom igjen, da fikk jeg ikke noe skjermbilde, kun helt svart skjerm.

Jeg testa med et annet grafikk-kort jeg vet fungerer, og en annen skjerm. Men nei, det forble svart. Hva kan være galt?

Defekt hovedkort? Gåen prosessor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve clear CMOS.

Clear CMOS:

Metode 1: Slå av maskina. Ta ut batteriet på hovedkortet i ti sekunder og sett det inn igjen. Start opp maskinen og velg "setup defaults" i BIOS.

Metode 2: Slå av maskina. Flytt CMOS-jumperen fra 1-2 til 2-3. Start opp maskinen i ti sekunder, og slå den av igjen. Flytt tilbake jumperen, start opp maskinen, og velg "setup defaults" i BIOS.

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel, testa dette et utall ganger i går. Ikke begge metodene, men. Veit at at metode 2 har funka på dette oppsettet før, så jeg brukte den. Ble ikke noe bedre av den grunn. Defekt HK? South Bridgen er utrolig varm, kan ikke sette fingeren borte på den.

Lenke til kommentar

Om du har mulighet til å teste ut andre komponenter så hadde det vært fint. Det er mulig at opptil flere komponenter kan være defekte. Om det er en kortslutning som har forårsaket det, så kan skade allerede være påført mange komponenter. Sjekk om du kjenner noe unormal lukt.

Lenke til kommentar

Da sjekka jeg noe her, leste på et forum at noen hadde hatt problemer med dårlig agp-port på dette hk'et. rikka litt på kortet, og restartet. fikk skjerm-blide. Men er ustabilt, så sender kortet inn til komplett.no i morgen håper jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...