LarryDic Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hei, Jeg sliter med å få sendt vis DCC send i mIRC. Jeg har en SMC2804WBRP-G trådløs router bak en Netopia ADSL router levert av NextGenTel. Jeg har Googlet en god del på dette emnet og funnet mange forslag, men har ikke fått noen av dem til å fungere. Jeg har åpnet porter i firewallen (Netopia og SMC), slått av DHCP (Netopia og SMC) og satt fast IP til PC'ne i nettverket, opprettet og slettet NAT servere (Netopia og SMC) og lekt meg med DMZ (SMC). Jeg har selvfølgelig slått av Windowsbrannmuren (XP) Jeg har satt opp portene 12500 - 12505 i mIRC for å sende. Alt annet fungerer som det skal; mIRC, DCC get, surfing, onlinespill osv. Er det noen som kan hjelpe? Larry Lenke til kommentar
SuSE Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Vil anbefale deg og lese denne gudien http://itpro.no/art/3218.html Endret 7. juni 2005 av SuSE Lenke til kommentar
LarryDic Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Hei, Takk for svaret. Men den guiden var noe av det første jeg leste og prøvde. Problemet med denne guiden er at den ikke tar høyde for at du har en router mellom PC'n og Netopia routeren. Jeg har satt opp NAT slik det er beskrevet i den guiden. Larry Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå