AzZ Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Oppsett av komplett hjemmekinoanlegg Lyd-delen er eksisterende utstyr med surround. Kobling fra pc: optisk spdif. Har har bestilt en BenQ PE7700 (Link)projektor med følgende innganger: - HDMI/HDCP - 5xBNC (component, RGBHV) - 3xRCA (component) (- kompositt) (- svideo) (bare for å ha alt i samme tråd så linker jeg også til kalkulatorer for BenQPE7700:link/avdtech.se og link2.projcenter ) I tillegg har han tenkt å bruke en HTPC på 2.66 P4C (northwood), 512mb minne, asus p4p, 200GB hdd. - skjermkort ATI 9250 link vifteløst med DVI ut. - tvkort Pinnacle MediaCenter 300i Link Planen er å bruke minst mulig kabler opp til projektoren. Fortrinnsvis er det håpt brukt kun DVI-HDMI fra htpcen og opp. Jeg tror dog at han bør ta i det minste xboxen direkte via component (Xbox er moddet og går for HDAV-pack som gir rgb-component og analog phono lyd/spdif via optisk, ut fra xbox.) Satelitt-tuneren er dog en mare for oss å finne ut av. TV-kortet har DVB-T (terrestrial/antenne I pressume?). Er det mulighet for å ta RF signalet via satelitt-tuneren og inn på tv-kortet, eller bør jeg ta et annet signal fra tuneren? Tv-kortet støtter både analog og digital inn på RF-kontakten. Hvis ikke dette går er det vel s-video ut fra satelitt-tuner og svideo inn på tv-kortet som blir løsningen. For å få optimalt tv-signal fra satelitt-tuneren via htpcen, så ser jeg for meg etterbehandling av dscaler/ffdshow? Er jeg på riktig spor? Dog er jeg usikker på hvordan man skal kjøre etterprossesering i mediaportal. Ser at det er støtte for ffdshow i nyeste versjoner av mediaportal, men må man i tillegg bruke dscaler? Her trenger jeg input ser det ut til PS2-boksen er vi også usikker på hvordan skal kobles. Denne er helt original, så det er nok bare kompositt ut på den såvidt jeg vet? Dermed tar vi den inn på tv-kortets kompositt-utgang og evt etterbehandler signalet hvis det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå