ScorpioN Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUL BLABLABLABLA og så noe om WDMCAPI.SYS Jeg får denne bluscreenen av og til, men dette plager meg ikke så mye ettersom den skjelden oppstår. Men når jeg skal spille spillet quake 3 kommer den OFTE. Jeg spiller ca 1 time eller noe også plutselig får jeg ekstremt med ping som så etterfølges av bluescreenen etter ca 40 sekunder. Jeg kan gått gå ut av spillet og vente resten av de 40 sekundene og så få bluescreen alikevel. Hvis jeg gjør dette ser jeg at IRC og andre ting har blitt disconnecta, men forbindelsen er fortsatt oppe. Jeg har sjekka at wdmcapi.sys blir brukt av isdn kortet mitt som er av merke Billion. Jeg har oppdatert til nyeste drivere uten noe forskjell. Noen som har noen andre løsninger på hvordan jeg skal få kvitt meg med dette utenom og ta ut hele isdnkortet ? Lenke til kommentar
waster Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Hei, "irq not equal or less than" saken er etter hva jeg forstår ett problem med ACPI i windows XP. dette er fordi flere maskinvarer prøver å benytte seg av samme IRQ, i mitt tilfelle hadde jeg ett EKKELT (med understrek;) ) Topcom Pcmcia ISDN kort i min bærbare pc. Ikke no særlig morsomt når maskjinen går ned med ett brak hver gang du får følelsen av att ting kanskje er som de skall. Topcom, Jensen osv, er som regel samme kortet. Det du kan prøve er å enable IRQ steering i stede for acpi i windows. Gjør følgende: Control Panel -> System -> Hardware -> Device manager. Her har du listen over all maskinvare installert. gå til Computer, (som regel øverst). Prøv å endre driveren til Standard PC i stede for ACPI. PS. dette KAN gjøre systemet ditt ustabilt, men det er verdt ett forsøk :smile: Lenke til kommentar
ScorpioN Skrevet 20. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2002 Den står som ACPI men hvor får man tak i drivere ?? ? hvordan få skifta til standar liksom... Lenke til kommentar
waster Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 velg uppdate driver, install from a list or spesific location, deretter Dont search velg driver du vil installere.. da kommer standard pc opp. Fikk du det til nå? ;p Intel Forevah Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Har du planer om reinstall, kan du gjøre følgende. Ved install av xp/w2k får du beskjed om å trykke F6 for å innstalere SCSI/raid drivere, trykk F5 istedet så kan du innstalere uten ACPI. [ endret av FBEN den 2002-07-20 07:08 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå