henrikml Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hei, Jeg har en Toshiba Tecra 8100, har xp på den. Bakgrunnsbelysningen skrur seg av ganske ofte, jeg har hatt den på i kanskje 10 min, så skrur den seg av. Men tiden varierer, noen ganger kommer det ikke på i det hele tatt når jeg starter, andre ganger gjør det. Trykker jeg på den bryteren som regisrerer at jeg lukker skjermen skrues lyset på, og er på i alt fra 5 sek og til 1 t. Er det noen som vet hva jegkan gjøre, butte ut bryteren? Sette in et potmeter i stedet? Lenke til kommentar
ols Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Baklyset som ikke virker ordentlig, eller kontaktproblemer? Vanskelig å gjette (uten å ha maskinen foran seg). Baklyset er i prinsippet et lysrør, og blir etterhvert oppbrukt. Potmeter kan du bare glemme! I hvertfall så lenge du ikke kjenner kretsens elektriske egenskaper osv. Mellom inverteren og LCD panelet kan det være livsfarlige spenninger, i størrelsesorden fra noen hundre til over 1000V. Lenke til kommentar
krisealv Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 du må legge inn driverar for acpi på dei der, kjørte linux på en 8200 og under apm slo bakgrunnsbelysninga seg av. Gå inn på toshiba sine nettsider og last ned alt av driverar til DIN pc (du kan velge frå ein meny) Toshiba velg Bærbare pcar - support - osv... Dette er i alle fall min teori Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå