alaruz Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Jeg har endel vhser originalt og opptak fra tv3 av gode gamle Airwolf.. Kunne tenke meg og fått diss over på pc, og gjort de om eks. til xvid. Har ikke tv-kort, men skal få låne meg et for bruk til denne jobben. Hva mer trenger jeg? (av hardware..) I tillegg til dette trenger jeg tips til programvare som kan gjøre dette på Linux siden det skal gjøre på min maskin, som ikke har windows. Endret 7. juni 2005 av alaruz Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 JTVD (http://luniks.net/java/jtvd.do) er et veldig bra grafisk grensesnitt mot transcode og andre relaterte verktøy. Også bra til DVD-authoring. Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Når det gjelder encoding så anbefaler jeg MPlayer. Hvis du ikke er komfortabel med kommandolinjen så finnes det mange GUI'er (f.eks GMencoder). Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Når vi er på det å rippe, noen forslag til dvdrip-program? Helst med gui. Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Når vi er på det å rippe, noen forslag til dvdrip-program? Helst med gui. dvd::rip? Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Når det gjelder encoding så anbefaler jeg MPlayer. Hvis du ikke er komfortabel med kommandolinjen så finnes det mange GUI'er (f.eks GMencoder). Kommandolinjen har jeg ingen problemer med, blir et par under gentoo installasjon... Uansett, har du peiling på "hvordan" man går frem eks. med bruk at Mplayer som du foreslår? Takker forresten for flotte svar av samtlige! Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Uansett, har du peiling på "hvordan" man går frem eks. med bruk at Mplayer som du foreslår? MPlayer har veldig god dokumentasjon. Gå til http://www.mplayerhq.hu eller hvis du har MPlayer installert så skriv man mplayer Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Uansett, har du peiling på "hvordan" man går frem eks. med bruk at Mplayer som du foreslår? MPlayer har veldig god dokumentasjon. Gå til http://www.mplayerhq.hu eller hvis du har MPlayer installert så skriv man mplayer Er faktisk en god stund siden jeg har brukt mplayer. Brukt xine hovedsaklig siste året Emerger det nu. Visste ikke at mplayer klarte å gjøre slikt heller. Trodde det var kun til medieavspilling. Guess I was very very wrong.. hehe Lenke til kommentar
ratix Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Vet ikke om dette hjelper så mye, men dette er linjen jeg bruker for å vise tv2 i mplayer (full kontroll over lyd) med mitt Asus TV/FM card (Phillips SAA7134), denne kan forandres litt for å dumpe en xvid-encodet video med mencoder: mplayer -ao alsa -mixer-channel Aux -vo xv -tv driver=v4l2:device=/dev/video0:input=0:freq=154,50:fps=50:mjpeg:decimation=1:quality=100 tv:// -v Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå