TanNKreM Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Heisann folks. Lurer litt på om jeg skal oppgradere eller rett og slett shoppe meg ny pc.. Tingen er at jeg er drittlei av lag i WoW. Spiller det døget rundt. Specs: Amd athlon 3000+ Asus A7V600-X Sapphire Radoeon 9800 PRO Corsair 512MB 3200 CL2 Tingen er at etter lenge spilling blir spillet sinnsykt laggy, og jeg tror det skyldes minnet. Men så tenkte jeg at jeg likegodt kan oppgradere mer i samme slengen. Sapphire Radeon X850XT PE 256MB GDDR3 AGP8X, DVI-I, ViVo, Full-Retail Corsair XMS PRO3200 DDR-DIMM 1024MB 64Meg x 8, 400MHz, with LED, CL2 Minnet er likt som det jeg har fra før av, for å unngå konflikter og ytelsestap. Skjermkortet er av typen AGP, hva med PCI-express? Oppsummering. Er dette verdt pengene, eller skal jeg investere i noe annet? Tenkter da på CPU og skjermkort. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Nå for tiden er det ikke rare forskjellen på ytelsen, AGP vs PCI-E. Det er garantert ikke noe du merker ved spilling. Men siden PCI-E er fremtiden så kunne det jo vært greit å kjøpt et nytt HK med det samme, siden du alikevel skal bruke såpass mye penger som du bruker på et skjermkort. Slik at du kunne kjøpt PCI-E versjonen av det. Ville vel kjøpt meg X800XL fremfor X850XT da prisforskjellen ikke rettferdiggjør ytelsesforskjellen, syns jeg. Hadde vært greit å hatt 1GB RAM og ja, vil du ha bra RAM så koster det deg ca. 1000 for 1GB (får mye dårlig til den prisen og), vil du ha veldig bra (rask) RAM så må du opp i 1600-1700. Lenke til kommentar
TanNKreM Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Etter å ha kikket litt på tomshardware skjønner jeg hva du mener ang. skjermkortet Tenker nok jeg heller går for 800xl 256 da. Men med kjøp av nytt hovedkort, lønner det seg ikke å shoppe 64bit cpu også da? Da blir det fort litt kroner, selv om det ikke er noe problem i dette tilfellet. Endret 7. juni 2005 av TanNKreM Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hvis du skal ha deg nytt HK så er det jo mest logiske å kjøpe S939, så da må du jo kjøpe ny CPU siden du nå fra før har Socket A. Da er det like greit å kjøpe seg en A64, ja. Så spørs det bare hvem da, og det kommer ann på hvor mye penger du vil legge i Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Det ser ut som en grei løsning det med ny ram+skjermkort Du får selvfølgelig ennå mer ytelse om du oppgraderer hovedkort og CPU i samme slengen, men dette mener jeg ikke er verd pengene. (Koster mye mer enn det smaker) Med totalt 1,5GB ram så bør det gå unna og ikke bli tregere etter en stund. Men hvis du velger Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 1024 MB (2x512) så får du fortsatt CL2 til en bedre pris. Mulig den du valgte har mer overklokkbare brikker, det vet jeg ikke noe om. Ang. skjermkortet så ville jeg ha valgt et noe billigere fordi det ikke er så stor ytelseforskjell mellom det og X800XL. Lenke til kommentar
espenah Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 En ting jeg ikke skjønner, er hvordan du får WoW til å lagge med det oppsettet der? Det skulle da være mer en kraft nok til drive WoW glimrende. Har selv prøvd WoW på omtrent samme maskin, bare med både svakere CPU og GPU, og det gikk helt fint. /Espen Lenke til kommentar
TanNKreM Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Hehe Vi snakker selvfølgelig om Ironforge og Mass-pvp. Vet blizzard ikke har gjort så veldig god jobb med player loadingen men synes det lagger for mye for min del. Og uansett om det ikke hjelper noe som helst, har vi jo angrefristloven Takk for alt av svar, har vært til god hjelp. Lenke til kommentar
TanNKreM Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Minne 1199kr Skjermkort 2695kr Hovedkort 1049kr Cpu 2990kr Total pris: 7933kr /u porto. Synes det ble litt dyr oppgradering, men hvis det er nødvendig så.. Lenke til kommentar
turbosverre Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Åssen linje har du i grunnen? Om du sitter m et modem er det ikke rart du får lag, om jeg ikke er helt på jordet. Du har jo nok maskin i massevis til WoW o.l. Det må jo være noe annet som er på trynet. Om harddisken er stappa full kan det være enkleste og billigste tingen å fikse, men regner med du har utelukka slikt. Kjører du med alt på full pulver grafikkmessig må du kanskje regne med å lagge litt, og da er ny maskin eller grafkort som nevnt ovenfor eneste mulighet. Billigste oppgraderinga er 512 ram, kan sikkert merke litt der. Mvh Endret 7. juni 2005 av turbosverre Lenke til kommentar
TanNKreM Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Telenor ADSL 704/128. Harddisk er selvfølgelig ikke stappa Tingen nå er at skjermkortet mitt atm er med en "silentcool" kjøleribbe, som dekker over resterende RAM-slots. Så jeg har bare plass til 1/3 brikker ^^. Synes det er teit å kjøpe nytt skjermkort av den grunn men.. Lenke til kommentar
turbosverre Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Du kan ikke bytte kjøleribbe med noe liknende mindre? Husker jeg sleit m noe av samme m min forrige maskin. Da hjalp ekstra ram en god del;-) Jeg endte opp med å handle alt "nytt". Dro med meg en del brukt(m kvittering) fra bruktmnarkedet og sparte noen tusen der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå