phnx85 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg er få jakt etter noen MouseMotionListener tutorial. Eventuelt noen som kan forklare meg hvordan det fungerer. Har boka "Programmering i Java" men jeg finner ikke noe i den. Har lest litt på Sun sine tutorials, men de er litt for kompliserte Det jeg vil gjøre er å lese inn x og y kordinatene til musepekeren i et JPanel. Lenke til kommentar
drool Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg er få jakt etter noen MouseMotionListener tutorial. Eventuelt noen som kan forklare meg hvordan det fungerer. Har boka "Programmering i Java" men jeg finner ikke noe i den. Har lest litt på Sun sine tutorials, men de er litt for kompliserte Det jeg vil gjøre er å lese inn x og y kordinatene til musepekeren i et JPanel. Du kan jo kanskje ta en titt her : http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/ja...MouseEvent.html Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Du kan jo kanskje ta en titt her :http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/ja...MouseEvent.html Er ikke helt stabil på å lese API, derfor jeg håpet på en tutorial Lenke til kommentar
Valagar Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Her kommer et veldig enkelt eksempel som kanskje hjelper litt, selv om det ikke akkurat kan kalles noen tutorial: public class MMLPanel extends JPanel implements MouseMotionListener { /** Konstruktør * Gjør ikke noe annet enn å fortelle at panelet skal * "lytte på seg selv". Du kan selvsagt bruke en annen * klasse som mousemotionlistener i stedet for, den må * bare implementere MouseMotionListener */ public MMLPanel() { this.addMouseMotionListener(this); } /** * Denne oppdateres hver gang musepekeren har beveget * på seg. Dette skjer OFTE, så det er ikke anbefalt at du * skriver ut noe hver gang den har beveget seg, slik jeg gjør;) */ public void mouseMoved(MouseEvent e) { System.out.println("Musepekeren befinner seg nå på: (" + e.getX() + "," + e.getY() + ")"); } // Ubrukte metoder fra MouseMotionListener public void mouseDragged(MouseEvent e) {} } Lenke til kommentar
bakrull Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Her er et annet eksempel, dog uten kommentarer. import javax.swing.*; import java.awt.*; import java.awt.event.*; class Mus{ private static JFrame vindu; public static void main(String[] args){ vindu = new JFrame("Mus"); JPanel panel = new JPanel(); panel.addMouseMotionListener(new MuseLytter()); panel.setBackground(Color.red); vindu.add(panel); vindu.setSize(200, 200); vindu.setVisible(true); vindu.setLocation(400, 400); } private static class MuseLytter extends MouseMotionAdapter{ public void mouseMoved(MouseEvent e){ vindu.setTitle("X: " + e.getX() + " Y: " + e.getY()); } } } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå