gobeinet Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 er det mulig å senke hastigheten på hk på dette hovedkortet. Og i tilfelle dette er mulig hvor gjør du dette?? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) HT ? Det betyr HyperTransport, og er bussen som linker sørsiden til prosessoren - men bare på AMD64-systemer. I tilfellet nForce2/AMD K7 heter bindeleddet mellom prosessoren og nordsiden FSB, og denne kan naturlig nok justeres i BIOS. Men jeg ser ikke helt hva du vil oppnå med å senke denne. Hastigheten på bussen mellom nord -og sørsiden kan ikke justereres på NF7. Klokkefrekvensen til AGP -og PCI-bussene kan justeres, men bare oppover. Endret 7. juni 2005 av Bob Ibsen Lenke til kommentar
gobeinet Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 trodde det kanskje var hk som kjørte på for høy frekvens siden oc'n min ikke er enorm og ekstrem ustabil selv om jeg pøser på med volt Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 2,5 GHz er temmelig mye for en XP 3200, så den kan godt være feilkilden. Men siden du har 1GB minne kan det hende at det er FSB/minnet som er ustabilt, særlig hvis du ikke bruker en modifisert BIOS med 2T command rate. Hvis du har en låst prosessor, er du jo avhengig av at minnet klarer å henge med FSBen - fordi minne og FSB absolutt bør kjøres synkront. Har du en åpen prosessor, kan du prøve å senke FSB/minneklokke litt, og bevare CPU-klokken. Lenke til kommentar
gobeinet Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 er ikke minnet, har prøvd å senke minnedivider osv uten resultat. Prosessoren er dsv låst og jeg tør ikke begynne å modifisere den siden jeg skal på et stort lan snart og ikke har penger til ny prosessor. klarer 2400MHz(Vcore 1.65 standard) dønn stabilt men over dette begynner jeg å få problemer Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Vær klar over at på nForce2-plattformen bør dividere unngås for nærmest enhver pris - derfor kan minnet bli ustabilt, selv om det fører til lavere hastighet. Faktisk. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Vær klar over at på nForce2-plattformen bør dividere unngås for nærmest enhver pris - derfor kan minnet bli ustabilt, selv om det fører til lavere hastighet. Faktisk. Kan bekrefte det du sier her. Minnet bør kjøres i 1:1 uansett hastighet, med dividere er det og mye dårligere ytelse av minnet (ihvertfall på de maskinene jeg har testet det på) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå