Gå til innhold

Geforce Go 6600 vs. Geforce FX Go 5700

Anbefalte innlegg

Hei!

Jag har fått tilbud fra jobben om kjøp av hjemme-pc. Vurderer å kjøpe en Toshiba Qosmio G20-102. En ganske dyr bærbar pc, men ser ut til å være bra. Men den blir i tilbudet til meg presentert med et nvidia geforce FX go 5700 128MB grafikkort. Kjøper jeg denne pc på elkjøp er det et Geforce Go 6600 128 MB som er i "pakken". Jeg kjenner ikke til noen av disse kortene, men det aner meg at 5700 kortet er begynt å bli noe utdatert i forhold til 6600 kortet. Kan noen fortelle meg om 5700 kortet er ok i en bærbar pc til ca. 20000,- eller bør jeg skippe kjøpet?

Noe av innholdet i pcen:

Pentium M 760 2,0 GHz

2X512 MB minne

17" WXGA+ TFT skjerm

80+80GB HD

DVD Brenner

++++

mvh

Bjørn Tore Jordal :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, for en PC til 20000, er ikke akkurat FX5700 noe bra.

Men om du kjøper den med 6600, da snakker man annen kvalitet på spill (og noe på video (?)). Uansett, 6600 vil gi deg langt større glede om du spiller i lengre tid. FX5700 er vel rimelig utdatert nå..

Lenke til kommentar

I beste fall vil Go 5700 være like rask, eller muligvis litt raskere enn Go 6600 i gamle singeltexturerte DX7-spill grunnet sin noe høyere fillrate. I et nogenlunde nytt spill med utstrakt shaderbruk, Far Cry for eksempel, vil Go 6600 derimot typisk yte tre ganger bedre enn Go 5700.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...