Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hva slags inngang er den gule på kortet?: Har en slik en på x600 kortet mitt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Er nok heller ein utgang. Den er for å kople til projektor, TV eller liknande. Edit: Eller composite Endret 7. juni 2005 av zeph Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 men hva heter den? Og hvilket grensesnitt har den. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Composite video - den simpleste video utgangen som kan brukes - farge og kontrast går i samme leder + jord. Greit som tilkoblingsmulighet til TV eller andre low def. apperater edit:grensesnitt? phono - rca du tenker på? Endret 7. juni 2005 av JoKr Lenke til kommentar
chil Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Vil S-Video gi bedre kvalitet enn den gule porten? Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Hva slags inngang er den gule på kortet?: Har en slik en på x600 kortet mitt. Som nevnt over er det composite utgangen. Den svarte utgangen ved siden av er SVIDEO som er et langt bedre alternativ for tilkobling til TV. Viss det var dette du lurte på ? Dette er ikke mitt område, men S-Video er bedre. Bedre /klarere bilde osv. Edit: "chil" antar dette gav svaret på det du lurte på? Endret 7. juni 2005 av alaruz Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) S-Video er den beste, men det er ikkje sagt at du vil merke forskjell. S-Video kan gje eit skarpare bilete på TV. Personlig har eg prøvd begge deler på fleire TVar utan å merke noko forskjell. Ein slik utgang blir uansett sjeldan brukt til å bruke PC på TVen, går mest i filmsjåing. Bruk S-Video om du kan. Endret 7. juni 2005 av zeph Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Det er composite ja. RCA-kontakt som du kan koble på rca-tv-inn-kontakten på tven (der det er gul, rød og hvit kontakt, som regel i front, noen ganger også på siden og bak). Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Ja , S-Video vil gi bedre bilde av den enkle grunn at kontrast og farge går i seperate ledere med tilhørende jord. Akkurat som RGB gir enda bedre bilde med å dele opp fargene hver for seg. Men det er en sannhet med modifikasjoner, selv om du bruker S-Video så vil du aldri få leselig tekst på TV skjermen, med vanlig font størrelse, det blir veldig suppe aktig. Men du kan oppleve bedre bilder og farger - avhenger litt om TV'en støtter det. Mange S-Video --> Scart Adaptere som lages kobler S-Video signalet sammen og bruker Composite Video kontaktene på scart pluggen for at det skal virke med alle TV'er. Har din TV S-Video inn slipper du å bekymre deg om det. Hvis jeg f.eks bruker en virkelig S-Video --Z Scart omformer på mitt møkka TV så får jeg svart hvitt bilde for min TV ikke støtter det, men hvis jeg lodder om Scart kontakten til å bruke Composite pin'ene isteden, får jeg farger som bare fy, selv om de kommer ut av en S-Video plug - dog forsvinner argumentet for å bruke S-Video siden jeg fucker opp signalet uansett. TVTools Cablefag forklarer alt mye bedre på TvTool edit: feil type I Endret 7. juni 2005 av JoKr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå