Joachim Murat Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Sliter med et besynderlig problem. En kompis av meg har to hjemmesider på internett som jeg tidligere har frekventert, men de siste par ukene får jeg bare opp meldingen "The operation timed out when trying to contact [siden]" Og så kommer det underlige: Jeg har tre pc'er i huset (to stasjonære og én laptop) og kommer ikke inn på sidene fra noen av dem (samme feilmelding). Mens kameraten min ikke har noen problemer med noen av dem. Mine problemer kom "over natten". Jeg bad ham i tillegg prøve å komme inn på sidene fra andre pc'er på jobben hans, og de klarer det uten problem. Og der står det. Har prøvd å pinge adressen, men får bare 4xrequest timed out hver gang. Hos kameraten min (og tydeligvis alle andre steder) går det uten problem. Har overhodet ingen problemer med internett-forbindelsen ellers; det er bare disse to sidene som nekter å vises. TIL MODERATOR: Usikker på hva "regelverket" sier om dette, men har jeg lov til å linke til de to nevnte sidene? Eller vil det bli sett på som spam og slått brutalt ned på? Er det noen som har noen tips eller har vært ute for noe lignende? Vet ikke hvor jeg skal begynne å feilsøke en gang Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 er ikke moderator, men skulle vel ikke gjøre noe å kopiere linker ? det kryr av linker her på forumet her Har han egen webserver, eller leid/fått gratis noen steder `? Lenke til kommentar
Joachim Murat Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Hei, takk for svar. Han leier på en eller annen amerikansk server. Problemet er bare at alle andre enn meg kommer inn på sidene. Ene adressen er ihvertfall http://www.stordal.org Tar imot alle tips her... Lenke til kommentar
Joachim Murat Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Ingen som har noen forslag? I ren desperasjon prøvde jeg å disable firewalls; selvfølgelig uten at det hadde noen effekt. Virker linken virkelig for alle andre enn meg? Lenke til kommentar
nekroman Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg kom inn på siden jeg. SIkker på at ikke den ligger inne på en sperr-liste? Lenke til kommentar
Joachim Murat Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Hei og takk for svar. Hvordan sperr-liste mener du? Har som sagt tre maskiner hjemme og ingen av dem kommer inn på siden, så jeg kan vel ikke ha en bannet ip eller noe sånt? Utrolig frustrerende er det i hverfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå