Gå til innhold

piperlyd?

Anbefalte innlegg

Har hovedkortet TH7-II raid fra abit

Og har to 45gb IBM 120GXP i raid 0

AV og til så "piper," eller harddiskene lager to korte pipelyder med to korte "pip"...

Under pipelydene merker jeg også maskinene opplever en "lag" dvs. fks. hakking ved spilling.

(Maskinen går saktere)

Har dere i forumet opplevd noe lignede?

Er harddiskene min døende? :grin:

Forresten harrdiskene mine har hver sin vifte! dvs jeg har en chiftech med 8 vifter... bare så det er sagt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-20 02:20, DinMOR skrev:

AV og til så "piper," eller harddiskene lager to korte pipelyder med to korte "pip"...

Under pipelydene merker jeg også maskinene opplever en "lag" dvs. fks. hakking ved spilling.

(Maskinen går saktere)

Er harddiskene min døende?
:grin:

Forresten harrdiskene mine har hver sin vifte! dvs jeg har en chiftech med 8 vifter... bare så det er sagt

Kan godt være den er døende. En harddisk fra IBM og Western Digital er laget for å holde noen år. Husk at den ikke varer for evigt :smile: og det er ganske få harddisker så holder seg helt 100 % over mangen år(2-5år). Etter som du har 8 vifter i ditt kabinett er det liten sjangs for at noe går varmt vertfall.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-20 02:20, DinMOR skrev:

(Maskinen går saktere)

Er harddiskene min døende?
:grin:

IBM har mange misfornøyde brukere i dette forumet. Søk og se om noen av de med døde IBM harddisker (det er MANGE av de) har hatt lignende symptomer).

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...