DinMOR Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Har hovedkortet TH7-II raid fra abit Og har to 45gb IBM 120GXP i raid 0 AV og til så "piper," eller harddiskene lager to korte pipelyder med to korte "pip"... Under pipelydene merker jeg også maskinene opplever en "lag" dvs. fks. hakking ved spilling. (Maskinen går saktere) Har dere i forumet opplevd noe lignede? Er harddiskene min døende? Forresten harrdiskene mine har hver sin vifte! dvs jeg har en chiftech med 8 vifter... bare så det er sagt Lenke til kommentar
sunrise Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Quote: Den 2002-07-20 02:20, DinMOR skrev:Har hovedkortet TH7-II raid fra abitOg har to 45gb IBM 120GXP i raid 0AV og til så "piper," eller harddiskene lager to korte pipelyder med to korte "pip"... Under pipelydene merker jeg også maskinene opplever en "lag" dvs. fks. hakking ved spilling.(Maskinen går saktere)Har dere i forumet opplevd noe lignede?Er harddiskene min døende? Forresten harrdiskene mine har hver sin vifte! dvs jeg har en chiftech med 8 vifter... bare så det er sagt Kan godt være den er døende. En harddisk fra IBM og Western Digital er laget for å holde noen år. Husk at den ikke varer for evigt :smile: og det er ganske få harddisker så holder seg helt 100 % over mangen år(2-5år). Etter som du har 8 vifter i ditt kabinett er det liten sjangs for at noe går varmt vertfall. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Gå til http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm Last ned alt som er og kjør det. Programmene kan også hjelpe til å forebygge skade og fremfor alt datatap. Dersom programmene finner at diskene er historie, får du nye på garantien. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Quote: Den 2002-07-20 02:20, DinMOR skrev:Har hovedkortet TH7-II raid fra abitOg har to 45gb IBM 120GXP i raid 0AV og til så "piper," eller harddiskene lager to korte pipelyder med to korte "pip"... Under pipelydene merker jeg også maskinene opplever en "lag" dvs. fks. hakking ved spilling.(Maskinen går saktere)Har dere i forumet opplevd noe lignede?Er harddiskene min døende? Forresten harrdiskene mine har hver sin vifte! dvs jeg har en chiftech med 8 vifter... bare så det er sagt IBM har mange misfornøyde brukere i dette forumet. Søk og se om noen av de med døde IBM harddisker (det er MANGE av de) har hatt lignende symptomer). Lenke til kommentar
DinMOR Skrevet 20. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2002 du forslå et nytt harddisk kjøp alså? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 En pipelyd, Er du sikker det kommer fra harddiskene dine. Du er sikker det ikke kommer fra den innebygde høytaleren som gir lyd når noe er galt, Se i manualen hva som kan være galt når du får "to korte pip". For meg høres det mekelig at en harddisk skal pipe? Lenke til kommentar
DinMOR Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 Muligens det... men det er jo rart at hovedkortet skal pipe og gi lag? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Quote: DinMOR skrev (2002-07-21 17:09):Muligens det... men det er jo rart at hovedkortet skal pipe og gi lag? Er ikke hovedkortet som "piper" men en liten høytaler. Lenke til kommentar
DinMOR Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 Hva med laggene da? det er vel ikke høytalerene som gi? hmmm dritt kort Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Quote: DinMOR skrev (2002-07-22 00:07):Hva med laggene da? det er vel ikke høytalerene som gi? hmmm dritt kort Du gir deg ikke ser eg. Lenke til kommentar
viani Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 samme skjer med min i dette øyeblikk. piper bare når jeg går inn i spill. Har også IBM harddisk, og jeg kan si med sikkerhet at det er den som piper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå