Gå til innhold

Vann eller Vapochill?

Anbefalte innlegg

Hey alle på forumet, litt ny her hehe :)

Kjøpte ny PC ganske nylig og er plaget av varmeproblemer fra CPU og vurderer derfor kjøling av det mer ekstreme slaget siden det hadder vært kult å overklokke også.

Jeg har en 3,4 Ghz Prescott CPU som jeg gjerne vil klokke >4 Ghz merket.

Hva taler for og imot Vapochill LS i forhold til god vannkjøling?

Tror jeg leste en annen plass at Vapochillen er ganske høylydt, stemmer det?

Kriteriene for "prosjektet" er:

-relativt lav lyd. Det gjør ingenting med en lav summing i bakgrunnen, men skal ikke være irriterende høyt.

-Skal kunne klokke CPU ganske mye, helst over 4 Ghz.

Mitt nåværende system:

Abit Fatal1ty AA8XE, 3,4 Ghz Prescott, ATi X850 XT PE, 2 GB Corsair DDR2 RAM 533 Mhz, 2x 37 GB WD Raptor HD + 1 Samsung 160 GB HD.

Ett spørsmål til; Rammen jeg har er klart merket som 533 Mhz RAM, men blir "auto-detected" til 400 Mhz, og hvis jeg prøver å forandre dette til 533 Mhz i BIOS så går PCen til svart skjerm med en rar slags audio-feedback en gang iblant. Kan dette være varme-relatert? All hjelp tas imot.

Takk på forhånd for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, du må jo vurdere selv hva du skal bruke systemet til!

Skal du ha en stille pc, men fortsatt en kald og godt klokkbar = vannkjøling

Skal du drive med ekstrem overklokking = vapochill

Er ikke noe vits å kjøpe vapo til vanligt bruk, det støyer bare og kan skade komponenter osv...

Lenke til kommentar

Det beste alternativet for deg og de fleste andre er nok vann. Hvis du er villig til å betale veldig mye for å få ekstremt lav temp på en komponent samtidig som du får et høyt støynivå, da er Vapo/Prommy valget for deg. Med andre ord et skikkelig entusiastprodukt. Vannkjøling kan du få veeldig stille, og du har muligheten til å kjøle CPU, GPU, NB, harddisker osv, samtidig som du har et godt utgangspunkt hvis du vil ha litt heftigere kjøling ved en senere anledning. Du kan f.eks utvide med Peltier eller flytte radiatoren i kjelleren (Snekker'n har gjort det), evt ha den utendørs vinterstid.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Har brukt vapoen min hver dag i snart 2 år jeg, går som et skudd.

Det som bråker mest med vapoen er den 12cm vifta bak radiatoren. (På Vapochill PE)

Men det er ikkeno mer enn en vanlig pc. Harddiskene mine overdøver denne lyden. Må få slengt de diskene i strikk-oppheng snart :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...