Gå til innhold

Gratis SMS prosjekt (ikke noe lukket brukergruppe, 666 tull)

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest gjennom tråden med fantasiene om at "Lukket brukergruppe" fører til at det blir gratis å sende SMS, kom jeg på før i gamle dager da det gikk an å sende SMS gjennom utenlanske sms sentraler - Gratis.

Det jeg lurer på er om dette er komplett umulig i dag?

har alle de norske operatørene sperret denne muligheten?

Jeg vet at dette fremdeles er mulig i bla. Storbritania.

Så hvorfor skulle alle de norske operatørene ha sperret denne muligheten?

Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg sitter her med en liste over alle SMSC nummerene i verden, og et program som tester disse gjennom telefonen koblet til com porten. Det er altså telefonen som sender meldinger til seg selv. og programmet registrerer hvilke SMSC numre som leverer meldingen.

Jeg hadde da tenkt å sette en gammel telefon til å utføre denne ekstreme jobben. (prøve å sende over 3000! meldinger) - Men hvis det er komplett umulig at noen kan funke, så er det jo ikke vits.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første. Det fungerte bare med kontantkort. Uansett. Jeg var i kontakt med telenor for ca 1-2 år siden i forbindelse med en artikkel jeg skrev. Og i følge dem hadde på det daværende tidspunktet sperret for alle eksisterende smsc nummer. De sa at det ville fra tid til annen komme nye nummer som det ikke var sperret for, men at disse ville bli sperret senest 6 timer etter noen hadde tatt dem i bruk. Så prosjektet er vel ganske håpløst tror jeg.

Lenke til kommentar

Det var det jeg trodde. Men jeg lurte egenltig på om det var andre operatører enn telenor? Netcom?

De andre operatørene bruker jo samme nett som netcom eller telenor, men vil det samme gjelde for de også? eller må de sperre numrene selv?

tror uansett jeg tester - bare på gøy :smile:

kobler til laderen til en gammel bosch, og lar den stå på et døgn å prøve å sende... det tar vel litt tid :smile:

Lenke til kommentar

Jeg synes produsentene av mobiltelefoner kunne laget til noe i telefonen, slik at man kunne ringe direkte til telefon innenfor f.eks en radius av 3km og sende sms, uten å gå via en sentral. Greit det vil vel komme problemer med kryptering osv.. men det kan løses. En mobiltelefon, avansert walkie talkie som kunne brukes mot en operatør sentral eller direkte telefon til telefon. Kommer vel i framtiden, men det er vel ikke produsentene vil gjøre med det første...penge tap for gsm operatørene.

Lenke til kommentar

I dag har en 3330 fått kjørt seg kraftig. den har stått i ca 5 timer, og sendt totalt 3087 meldinger, fra 3087 forskjellige SMS sentraler - Men, ingen kom frem.

Dermed er konklusjonen at Telenor har sperret fullstendig for alle utenlanske SMS sentraler...

Men hva med netcom?

Jeg satt mottakernummeret til +47 - men noen servere husker jeg at kun funket med 0047 - så kanskje jeg skal prøve alle 3000 serverene med 0047 også?

Lenke til kommentar

Bare Telenor Mobil og NetCom har egne SMSCer. De virutelle opperatørene benytter de samme SMSCene som disse to nettopperatørene. Det er ingen vits i å prøve 47, 0047 ,+47 etc. Alle disse prefixene er det garantert også sperret for.

Quote:

Den 2002-07-20 03:28, cyclo skrev:

For det første. Det fungerte bare med kontantkort.

Nei, dette er bare tull. Lukket brukergruppe har aldri fungert for å sende gratis SMS. Det at det til til tider er mulig å sende noen gratis SMS med kontantkort er en helt annen problemstilling og har ingen ting med oppsett av telefonen å gjøre.

Lenke til kommentar

Tull og tøys. Lukket brukergruppe har ikke noe med telefonen innstillinger. Man kan sette opp en telefon til å være i en lukket brukergruppe som er definert av tjenesteleverandør og har ingenting å gjøre med telefonoppsett å gjøre.

Lenke til kommentar

Ok så formulerte jeg meg litt upresist. Det jeg mener er at lukket brukergruppe har aldri fungert for kontanttkort heller (iallefall ikke for Telenor Mobil). Det at noen klarer å sende en gratis SMS i ny og ne har med forsinkelse smperring for SMS i SMSCen eller andre tekninske problemer hos nettoppreratøren, og er helt uavhengeing om brukerene har satt seg opp i en lukket brukergrupe eller ei.

Lenke til kommentar

tester i morgen med 0047 foran nummeret.

Egentlig burde det jo ikke være forskjell på 0047 og +47, men jeg husker at noen gratis sentraler kun fungerte på en av delene.

Men er det fremdeles ingen som har greie på hvordan ting fungerer hos netcom? har ikke netcom sim-kort selv, så jeg får ikke testet.

Har det noen gang funket å sende gjennom utenlanske sentraler med netcom kontant, eller var det bare telenor?

Lenke til kommentar

Er da vel ikke særlig noe vits å kaste bort tiden på dette prosjektet?

Enhver operatør(SMSC) har jo et eget kunderegister som det slås opp i hver gang det mottas en SMS.

Dersom du ikke ligger i dette registerert(som du selvsagt ikke gjør siden du ikke er kunde hos den utenlandske operatøren) blir heller ikke SMS'en din videresendt til mottaker...

Lenke til kommentar

Hadde et netcom kontantkort før for testbruk. Var i kontakt med netcom også da jeg kontaktet telenor angående det gratis sms greiene. Telenor var forresten mye kjappere til å svare.

Husker jeg ikke helt feil var det slik at netcom var lure og sperret slik at det ikke var mulig å bruke noen utenlandske sentraler fra kontantkort, mens telenor sperret dem en etter en.

Jeg håper du er klar over at det prosjektet dit kan oppfattes som flooding og angrep. Pass på så du ikke får noen sure økokrim gutter på døra da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...