sunrise Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Vel, det har seg slik at jeg fikk lånt noen cder. Og selfølgelig hadde noen tyske genier lagt inn kopisperre, pakket musikk filene ned i en filtype som ikke er kjent, laget eget avspillings program for den typen filer slik at du ikke kunne spille den i andre avspillere(trodde de) og laget noen mellomrom på cden slik at den ikke kunne brennes uten at brenne kopien blei en feil kopi, og ikke ville fungere. Etter mye stress fant jeg ut at jeg skulle ta den vanlige cd spilleren fra annlegget mitt og koble til AUX inngangene på lydkortet mitt og kopiere det fra der, over til .wav filer. Men det var lettere sagt enn gjort. For det gikk absolutt ikke bra. Ble veldig dårlig lydkvallitet. Så jeg ga opp dette. Så jeg gikk over til en mer tradisjonell metode som takket være Microsoft Media Player gjor at jeg fikk kopiert cden over til .wma filer som jeg faktisk kan spille av på min mp3 spiller i tillegg til min vanlige cd spiller i bil og hus. Jeg starta opp Windows Media Player og heiv inn cden. Etter en liten stund kom listen over sanger opp på playlisten(som egentlig skulle være umulig på grunn av sperren, og filtypen som musikken var pakket i). Så gikk jeg på "file", "copy" og "copy to portable device". Da kommer den samme listen opp. Og du merker alle sangene du vil ha. Deretter trykker du på "copy music" som ligger oppe til høyre. For å si det sånn så er det faktisk muligt å kopiere kopi "sperret" cder på en enkel måte. Og det fikk jeg bevist nå. (dette er som sagt ikke lovlig med alle cder :smile: husk det! Hvordan kopiere en kopisperret musikk CD: 1. Åpne "Windows Media Player" 2. Sett inn cd. 3. Velg de sangene du vil ha. 4. Gå på "file", "copy" og "copy to portable device". 5. Trykk på "copy music". 6. Vent i spenning. 7. Smil Slik kan du spare deg for mye arbeid når det gjelder kopiering. Men husk at det ikke er lov å kopiere all musikk. Og det ikke er satt på en sperre for gleden sin skyld. Den har nok sin mening å gjøre det vanskeligere å kopiere. Det er ikke ofte jeg kan takke Microsoft. Men idag syntes jeg at de fortjener et *klapp* for å ha laget et program som lar deg kopiere "avansert" sperret cder.(som de selv er imot) Takk til både Microsoft(som hjalp meg), og til Universal-komputerschutz.de (som prøvte å lage en god kopisperre :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå