kilogram Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Quicktime 7 for Windows Apple lanserte i dag Quicktime 7 for Windows. Den nye versjonen skal blant annet kunne spille av HD-video. Les artikkelen her Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hva slags format er egentlig H.264? En codec? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hva slags format er egentlig H.264? En codec? Så vidt jeg vet, ja. Stilig med ny versjon av Quicktime, dette skal testes ut! Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) H.264 er vel så vidt jeg vet den samme komprimerings codec greia som blir brukt i mpeg-4. Den skal vistnok komprimere video veldig mye sånn at man kan se video med mye større oppløsning. Denne komrimerings codecen blir også brukt i IM/Video konferanse programmet som følger med Mac OS X Tiger. Sånn at man skal få best mulig bilde med tilgjenelig båndbredde. EDIT: Har lasta ned programmet og ble veldig fornøyd med bildekvaliteten. Men videoene i HD format er utrolig store. F.eks. er "kingdom of heaven" trailern på 2 min og 30 sek. og oppløsning på 1280x544 på 119mb. Så det er ikke akkurat noe man kommer til å bruke vanligvis (..vis man ikke sitter med en veldig bra linje da..) EDIT2: Noe som må bare nevnes er at jeg merket at programmet brukte utrolig mye prossesor kraft når jeg spilte at "kingdom of heaven" i 1280x544 oppløsning. Endret 7. juni 2005 av 100smiles Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg skal nok teste ut den nye versjonen selv. Spennende dette. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Tviler på at jeg kommer til å bruke denne utgaven av quicktime, da skal de i alle fall har gjort noen ganske drastiske forandringer. Nei, takke meg til Media Player Classic med Quicktime alternative. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå