Gå til innhold

Hvordan velge DV OUT på Canon MV5i

Anbefalte innlegg

Har nettop filma en del sammen med kompiser, men når jeg skal ta filmen over på PC'en så oppdager PC'en ikke kameraet. Jeg har prøvd på 3 forskjellige PC'er med 2 forskjellige FireWire kabler. Men når jeg skrur på kameraet i TV/VCR/PLAY funksjonen og kobler til FireWire kablen står det "DV IN" nederst i høyre hjørne. Burde det ikke stått "DV OUT" i stedet? Jeg har lett rundt på internett som en gal for å finne ut hvordan man kan endre det til "DV OUT" men uten hell. Jeg har til og med lest manualen uten at det står noe om det i den. Kan noen hjelpe meg ?

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selve meldingen "DV inn" kommer opp uansett om du skal ha DV ut eller inn. Det er bare en måte å si ifra at du har DV tilkoblet, og at du har inn-mulighet i tillegg til ut (ikke alle kamera har mulighet for DV inn). Så da må det være noe annet som er galt. Sikker på at du bruker riktig fremgangsprosedyre? Les brukermanualen til kameraet eller firewire kortet nøye.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har jeg lest manualen, også den på nettet, men det fungerer fortsatt ikke. Kameraet er koblet til Soundblaster Audigy lydkortet, og det er ikke noe galt med det (Har gjort dette flere ganger før, men nå virker det ikke) Kan det ha noe med at jeg har Service Pack 2 innstallert?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hørt at noen Sony kamera har hatt problemer etter at SP2 har blitt installert i Windows XP. Første gangen jeg hører at Canon har hatt problemer med SP2, men det kan vel skje med litt eldre kamera.

Ta kontakt med Canon Digital support i Norge (husker ikke nummeret nå, men ring Canon Norge og spør på 22 62 92 00). De bør vite hva løsningen er, eller evt. om du trenger en patch til SP2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...