Gå til innhold

Premier League 2005-2006

indahla

Anbefalte innlegg

Det er ikke så rart at Chelsea ikke er seedet. Man legger jo sammen poengene fra de fem siste årene og i sesongene 00/01-02/03 så fikk de 6.7 8.8 og 5 poeng hvis jeg ikke tar helt feil. Det trekker snittet langt ned. De to siste årene har de fått rundt 25 poeng per sesong. Det er derfor ikke rart at noen av lagene som ikke har gjort det så alt for bra i fjor kan bli seedet.

Jeg synes også at Man U. ikke trenger Owen. De har mange nok angrepsspillere.

Haha, det visste jeg faktisk ikke. Da lærte jeg noe nytt i dag og. Synes fremdeles det systemet ikke er helt 100% patent da store omveltninger fort skjer i europeisk fotball. Men, men - ingen system funker hundre prosent. Gleder meg til trekningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, jeg synes det var rart at f.eks ikke Chelsea var seedet når jeg tør påstå at de, sammen med Barcelona er den største favoritten til å vinne i år.

Favoritt muligens, men det de fortsatt mangler er erfaring. ManU har den, men nå mangler de spillerne og flaksen på sin side. Å kom ikke her og si at de ikke har hatt uflaks de siste årene, jeg minner om Leverkusen og Porto bla. Både Arsenal og Chelsea er rimlig ny i gamet i forhold til de store som er ManU, Juventus, Barca, Ac milan, Real Madrid og Bayern M.

Med Jose som trener kan mye skje, men i år har jeg ikke tro på dem. Barca har jeg heller ikke den helt store troen på, jeg mener fortsatt at AC Milan er den helt klart største favoritten. Men CL er cup, flaks spiller en STOR rolle det bevisste LFC flott ifjor. De hadde marginene og enkelte linjemenn med skjeve hornhinner.

azzman: Hva skal Man Utd med Owen? De har jo allerede Ruud og Rooney. I tillegg har de Smith i bakhånd. Håper han går til Newcastle evt returnerer til Anfield jeg.

Helt enig, men så må du ikke glemme porselensfiguren Saha. Selv om han er lagd av smør og papir så er han jo en knakende god spiss når han er frisk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
og Liverpool rotet seg vekk.

Hvordan i helvete kan du mene at Liverpool rotet seg vekk? Spurs borte er en kamp alle lag er fornøyd med poeng. Chelsea storspilte ikke mot dem heller, greit nok de traff mål noe ikke Liverpool greide (desverre), men Liverpool spilte bra og kunne fort ha tatt alle 3. Chelsea slet mer hjemme mot Sunderland. Flaks mål som snudde kampen.

Lenke til kommentar
Se der ja. Det ble uavgjort i Manchester-derbyet, Chelsea tok 3 nye poeng uten å slippe inn mål og Liverpool rotet seg vekk.

Riktig det. Helt greit resultat i Manchester etter det jeg har lest om kampen..

Chelseas' seier fikk vel en smule bismak, etter som Del Horno måtte ut med strekkskade, spesielt mtp. at de ikke har veldig mange erstattere å sette inn på det nåværende tidspunkt... Men, de tar likevel tre poeng, nok en gang uten å imponere veldig spillemessig.

Liverpool beviser nok en gang at de ikke kommer til å kjempe "der opp" i år heller...

OShea, som for øvrig jubler over at C+ abbonementet endelig er i boks, og at Liverpool - United skal nytes hjemme for første gang førstkommende helg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Liverpool beviser nok en gang at de ikke kommer til å kjempe "der opp" i år heller...

:roll:

Fordi de "bare" klarte 0 - 0 mot Tottenham (som er kvasse i år) på bortebane, mens Man. Utd. bare klarte 1 poeng på hjemmebane?

Lenke til kommentar

:roll:

Fordi de "bare" klarte 0 - 0 mot Tottenham (som er kvasse i år) på bortebane, mens Man. Utd. bare klarte 1 poeng på hjemmebane?

Nei, ikke bare på grunn av Spurs-matchen, men på bakgrunn av alle kampene hittils! De viser ikke spesielt målfarlighet, noe som er ganske viktig i fotball!

Men det er klart det er veldig tidlig i sesongen ennå, så det var kanskje en smule drøyt av meg å si at de ikke kommer til å være med helt der oppe... Men noe må skje snart, det kan selv ikke du nekte for.. Liverpool har ikke akkurat vært spesielt målfarlige så langt... ETT mål på TRE kamper beviser akkurat dét!

Lenke til kommentar
Chelseas' seier fikk vel en smule bismak, etter som Del Horno måtte ut med strekkskade, spesielt mtp. at de ikke har veldig mange erstattere å sette inn på det nåværende tidspunkt... Men, de tar likevel tre poeng, nok en gang uten å imponere veldig spillemessig.

De kan jo flytte Gallas ut på venstresiden hvor han spilte i fjor. Tror de har dekning der, men selvsagt er det en ulempe at Del Horno er ute. Han er strålende i begge ender av banen. Chelsea har ikke helt fått spillet til å flyte, men man kan egentlig ikke være misfornøyd med 5-0-0 og 10-0 som fasit etter fem kamper.

Arsenal gikk på et fortjent tap borte mot Boro. De stilte med B-laget og klarte ikke å true målet til Schwarzer.

Lenke til kommentar
Arsenal gikk på et fortjent tap borte mot Boro. De stilte med B-laget og klarte ikke å true målet til Schwarzer.

B-lag?? SÅ du kampen, de stilte vel bare uten Thierry Henry og Fredrik Ljungberg fra sitt A-lag og hvis dette da blir et B-lag så begynner jeg å lure. Å stille med et B-lag er hvis man stiller uten de beste spillerne pga. at man vil spare de, men i dette tillfellet var det skader det stod på.

Måtte bare rette deg Mr.LarsP :thumbup:

De truet jo målet kraftig i første halvdel av første omg. men uten om det hadde de lite å komme med. De blir for enkle i spillet, spiller uten f.eks kanter og skal gjennom midten som ofte funker for dem. Boro vant fortjent

Lenke til kommentar
Midtbanen til Arsenal:

Pires, Flamini, Gilberto Silva og Hleb

=P

Senderos, Fabregas og Van Persie satt på benken.

Jeg mener de startet med 3-4 spillere som vanligvis ikke ville fått sjanser. Kan kalle et lag B-preget selv om det skyldes skader.

Senderos og Cyga spilt vel nesten like mange kamper fra start i fjor. Van Persie spiller veldig skjeldent fra start. Resten av midtbanen er jo ca. vanlig. Flamini er jo et større talent enn Fabregas på papiret (mener selv at Fab. er bedre) og Senderos har jo bare kommet inn i sistehalvdel av fjoråret pga. skader og dårlig spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Chelsea er uslåelige. Jeg har definitivt gitt opp seriegullet, men andreplassen er jeg rimelig sikker på. Neste helg er det LFC - MU og helgen etter er det LFC - Chelsea. Tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...