Gå til innhold

Premier League 2005-2006

indahla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss... En som tenker som meg!

Jeg håper og har en liten tro på at manu skal klare det, selvom jeg har en liten følelse om at lokomotiv tsjelski skal vinne igjen...

Jeg har også, som eneste til nå, sagt at jeg tror wigan blir et overraskelseslag... Vet ikke helt hvorfor, bare har det på følelsen... Akkurat sånn som Ipswich, Sunderland, ManCity osv.. Disse lagene overrasket den sesongen de rykket opp for noen sesonger siden...

Lenke til kommentar

Det er alltid like morsomt å se Man Utd-fansen syte når et annet lag scorer sent i en kamp evt. vinne noe ufortjent. Hvis det er et lag i England som er kjent for å score på overtid så MÅ det jo være de røde djevlene. :shrug:

Wigan var kanskje det verste laget Chelsea kunne ha møtt i første runde. Tror faktisk at f.eks Arsenal eller Man Utd ville ha blitt en "enklere" match. Wigan hadde absolutt ingenting å tape. Det var David mot Goliath. Dessuten så er ikke stallen til Wigan så mye å kimse av heller. :)

Lenke til kommentar
Det er alltid like morsomt å se Man Utd-fansen syte når et annet lag scorer sent i en kamp evt. vinne noe ufortjent. Hvis det er et lag i England som er kjent for å score på overtid så MÅ det jo være de røde djevlene. :shrug:

Syte? Jeg syter ihvertfall ikke; ingen grunn til det... :)

Lenke til kommentar
Ville bare poengtere at Chelsea vann 11 kamper med 1-0 sist sesong.

Litt typisk som sagt..

Joda, det er det som skiller topp fra bunn det. Det gode lagene vinner selv sjansefattige oppgjør.

Så skal det jo nevnes at Chelsea var det laget etter Arsenal som scoret flest mål i forhenværende sesong.

Lenke til kommentar

Dette er jo helt klart en av de egenskapene som gjør at Chelsea vant ligaen og Manchester kom på tredjeplass. Jeg har ikke telling på hvor mange kamper i fjor som vi burde vunnet sett utifra press og sjanser, men som vi allikevel ikke klarte å avgjøre.

Så all honnør til Chelsea. Men det er utrolig irriterende :p

Måten Chelsea vinner kamper på har jeg ingenting i mot. Men Arsenal-fansen klager ALLTID på dommeren etter at vi har slått dem. Derfor henviser jeg ofte til dommerfeil som fører til at de vinner kamper.

Endret av gaute/NeO^^
Lenke til kommentar

Det er en myte at United scorer mye på overtid. Ser man på statistikk så er det omtrent likt mellom alle topplagene. Men United er det laget som har kommet tilbake flest ganger og vunnet kampen etter å ha ligget under.

Arsenal tror jeg faktisk er det laget som har scorte mest på overtid i fjor...

Lenke til kommentar

Ok, stryk overtid og si heller "de ti siste spilleminuttene". ;)

Anyways, nå har Mourniho et aldri så lite dilemma:

- Han har kanskje ligaens 4 beste vinger.

- Essien, Lampard og Makelele danner trekanten på midten.

Da vil kun 2 av vingene spille fra start, men har han da plass på benken til de to andre? Kan vi oppleve at f.eks Arjen Robben havner på tribunen? Sist kamp så fikk alle fire spille, men kan han gå ut mot f.eks Arsenal uten å ha en defensive midtbanespiller (Tiago eller Jarosik)ekstra på benken? Da tror jeg kanskje han må ofre en av vingene sine. :hmm:

Lenke til kommentar
Ok, stryk overtid og si heller "de ti siste spilleminuttene". ;)

hehe, ja da er vi enig ;)

Ja nå håper jeg bare United knabber Duff, eller kanskje Robben.

Jeg så ikke helt hva Chelsea skulle med Essien, å hvertfall ikke til den prisen? Har ikke sett han spille, men vet hvertfall at det er sjansespill og kjøpe noen for en slik pris fra en lavere liga.

Lenke til kommentar
Jeg så ikke helt hva Chelsea skulle med Essien, å hvertfall ikke til den prisen? Har ikke sett han spille, men vet hvertfall at det er sjansespill og kjøpe noen for en slik pris fra en lavere liga.

Vel, jeg er sånn halvveis enig med deg. Essien er skamgod og han kommer helt sikkert til å bli en av årets store profiler, men spørsmålet er jo om det snart er mer rom for forbedringer, om kjøpet av Essien er så utrolig viktig? :shrug:

Robben/Cole/Duff - Lampard = Makelele(D) = Essien - Robben/SWP

Det er rett og slett bare sykt. Og i tillegg har de Tiago, Jarosik og Geremi i bakhånd.

En spiller jeg kunne tenkt meg å se i år det er den 21 år gamle Carlton Cole, herlig spiss.

Lenke til kommentar
Vel, jeg er sånn halvveis enig med deg. Essien er skamgod og han kommer helt sikkert til å bli en av årets store profiler, men spørsmålet er jo om det snart er mer rom for forbedringer, om kjøpet av Essien er så utrolig viktig? :shrug:

Robben/Cole/Duff - Lampard = Makelele(D) = Essien - Robben/SWP

Det er rett og slett bare sykt. Og i tillegg har de Tiago, Jarosik og Geremi i bakhånd.

En spiller jeg kunne tenkt meg å se i år det er den 21 år gamle Carlton Cole, herlig spiss.

Vel jeg tror Essien nok trenger en sesong på seg, sentrale midtbane spillere har som vane og ikke komme skikkelig igang før sesongen etter ankomst til ny liga. Så jeg er nok ikke den som kommer til og rette pekefingre hvis han ikke slår til med en gang, håper bare Jose har litt tålmodighet. Dessverre så er det litt for lite rom for feil i Chelsea, så Essien må nok slå til i år!

Chelsea mangler litt erfaring på noen av spillerne, og har kanskje en litt for offensiv midtbane til tider i forhold til spillestilen. Syns at de sliter med å holde et skikkelig press når de spiller siden alle spillerne untatt makelele er så hissig på løp og skudd. Dette er jo selvfølgelig ikke utelukkende negativt, men åpner for kontringer og dette vil straffe seg mot f.eks Arsenal og ManU som har solid forsvar og er veldig gode på kontringer.

Lenke til kommentar

kan noen hjelpe meg med noen tips på disse kampene:

35. Tottenham - Middlesbrough 1,75 3,10 3,55

37. Charlton - Wigan 1,60 3,20 4,20

gjerne en liten begrunelse også

Tottenham,Middlesbrough,Charlton og Wigan fans: ikke svar på dette!

Dere skjønner vel hvorfor

Endret av alex91
Lenke til kommentar

Da var årets første toppkamp i Premier League ferdig og det ble en knepen seier(igjen) til Chelsea. Kampen bar preg av at dette var to veldig gode lag som hadde stor respekt for motstanderen. Selv om Chelsea var det førende laget i store deler av kampen så hadde kanskje uavgjort vært et mer rettferdig resultat?!

Anyways, heia Chelsea. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...