LowBalls Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) det her blir nok de 5 beste for i år: 1. Manu 2. Chelsea 3.Arsenal 4.Liverpool 5.Wigan, har stor tro på de i år! Endret 10. august 2005 av alex91 Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 det her blir nok de 5 beste for i år: 1. Manu 2. Chelsea 3.Arsenal 4.Liverpool 5.Wigan, har stor tro på de i år! Fin tabell det der Som sagt før meg, ein ny sentral midtbane av ypperste klasse, så blir vi vanskelig å slå, både i england og europa. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Det er greit nok det, men Chelsea har ødelagt sporten litt. Jeg er rimelig sikker på at uansett hvilket lag Roman hadde kjøpt, så hadde det vunnet Premiere League. Dessuten er Mourinho en arrogant idiot som utrolig nok er en god trener. Likevel er det ikke til å stikke under en stol at Benitez er den treneren i Europa som har gjort størst suksess på kortest periode (stod skrevet i et temmelig subjektivt LFC-supporterblad, but still). Pfft, Chelsea gjør kun det andre klubber har gjort før de. Barcelona, Real Madrid og Juventus har alle vært konger av overgangsmarkedet. Mourinho er en herlig kar, særs underholdende. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Det er greit nok det, men Chelsea har ødelagt sporten litt. Jeg er rimelig sikker på at uansett hvilket lag Roman hadde kjøpt, så hadde det vunnet Premiere League. Dessuten er Mourinho en arrogant idiot som utrolig nok er en god trener. Likevel er det ikke til å stikke under en stol at Benitez er den treneren i Europa som har gjort størst suksess på kortest periode (stod skrevet i et temmelig subjektivt LFC-supporterblad, but still). Pfft, Chelsea gjør kun det andre klubber har gjort før de. Barcelona, Real Madrid og Juventus har alle vært konger av overgangsmarkedet. Mourinho er en herlig kar, særs underholdende. Verken Barca, Real eller Juventus har drevet slik hodeløs henting av spillere... Greit de har faktisk ikke brukt så astronomiske summer som mange skal ha det til på hver spiller, men de har jo hentet nesten 2 A-lag! de har ødelagt flere spillere med dette, Kezman og Parker er fine eksempler på det. Å hvilke spillere har klubben selv dyrket frem? Å hvor mange unge lovende får prøve seg? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Verken Barca, Real eller Juventus har drevet slik hodeløs henting av spillere... Greit de har faktisk ikke brukt så astronomiske summer som mange skal ha det til på hver spiller, men de har jo hentet nesten 2 A-lag! de har ødelagt flere spillere med dette, Kezman og Parker er fine eksempler på det. Å hvilke spillere har klubben selv dyrket frem? Å hvor mange unge lovende får prøve seg? Vel, Real har jo hentet det som kryper og går av verdensstjerner, Zidane, Beckham, Figo to name a few. Barca har jo blant annet Henke og Ronaldinho. Men, Chelsea HAR brukt mye penger, det er det lite tvil om. Poenget mitt er at de dømmes nord og ned av de samme som hyller nettopp Real Madrid. Kezman ble ikke ødelagt, han passet rett og slett ikke inn i Premier League. Ditt lag har gjort det samme med blant annet Diego Forlan. Skal innrømme at Chelsea ikke har dyrket frem så veldig mange spillere, men vi har iallefall Englands beste spiller i fjor, John Terry. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Verken Barca, Real eller Juventus har drevet slik hodeløs henting av spillere... Greit de har faktisk ikke brukt så astronomiske summer som mange skal ha det til på hver spiller, men de har jo hentet nesten 2 A-lag! de har ødelagt flere spillere med dette, Kezman og Parker er fine eksempler på det. Å hvilke spillere har klubben selv dyrket frem? Å hvor mange unge lovende får prøve seg? Vel, Real har jo hentet det som kryper og går av verdensstjerner, Zidane, Beckham, Figo to name a few. Barca har jo blant annet Henke og Ronaldinho. Men, Chelsea HAR brukt mye penger, det er det lite tvil om. Poenget mitt er at de dømmes nord og ned av de samme som hyller nettopp Real Madrid. Kezman ble ikke ødelagt, han passet rett og slett ikke inn i Premier League. Ditt lag har gjort det samme med blant annet Diego Forlan. Skal innrømme at Chelsea ikke har dyrket frem så veldig mange spillere, men vi har iallefall Englands beste spiller i fjor, John Terry. Real har kjøpt for en del penger, men de har brukt mye penger på enkelte etablerte spillere. Chelsea bruker store penger på spillere som ikke har prøvd seg i en større liga en gang. Men nok om det, ser poenget ditt. Å kezman kan ikke sammenlignes med Forlan. Forlan fikk spilletid, å hadde hele tiden støtte fra Sir Alex. Å når han dro var han slets ikke ødelagt av å slite benken, mannen fikk jo mer spilletid enn f.eks Nicky Butt, Phil Neville og vår egen Ole Gunnar. Kezman fikk ikke to kamper på rad en gang der han spilte i 90 minutter. Å hvis han scoret ble han belønnet med å bli satt på tribunen, å jeg fulgte Kezman tett siden han er en spiller jeg virkelig kunne tenkt meg på Old Trafford. Å kezman er ti ganger bedre enn Gudjohnsen. Det med Terry, det er synd det alltid er storlagene stikker av med slike titler. Robbie Savage fortjente den minst like mye, han slet råtne Birmingham fram! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Å kezman kan ikke sammenlignes med Forlan. Forlan fikk spilletid, å hadde hele tiden støtte fra Sir Alex. Å når han dro var han slets ikke ødelagt av å slite benken, mannen fikk jo mer spilletid enn f.eks Nicky Butt, Phil Neville og vår egen Ole Gunnar. Kezman fikk ikke to kamper på rad en gang der han spilte i 90 minutter. Å hvis han scoret ble han belønnet med å bli satt på tribunen, å jeg fulgte Kezman tett siden han er en spiller jeg virkelig kunne tenkt meg på Old Trafford. Å kezman er ti ganger bedre enn Gudjohnsen. Det med Terry, det er synd det alltid er storlagene stikker av med slike titler. Robbie Savage fortjente den minst like mye, han slet råtne Birmingham fram! Ikke kom her og si at Forlan fikk mye spilletid. For det gjorde han ikke! Dessuten er det ikke rart at Kezman sleit mer med å få spilletid enn Forlan da Chelsea har bedre oppdekning der fremme(Da Forlan spilte i United så hadde de heller ikke hentet inn Rooney). Jeg holder kontakt med Chelsea-supportere rundt om i det ganske land, og jeg var nok den som støttet Kezman aller mest. De andre forbarmet seg over at han ikke klarte å putte mer enn det han faktisk gjorde. Jeg derimot ville gi han mer tid., noe han dessverre ikke fikk. Og nå er han solgt. Trist. Gudjohnsen er en utrolig dyktig spiss, må jeg påminne deg hans fantastiske mål (forøvrig en nydelig pasning av Tiago) mot United? Ok, hørte jeg feil? Mener du at Terry ikke fortjener all den skryten han får? I mine øyne så er Terry øyrikets desidert beste midtstopper. At han ble årets spiller i England kom ikke på meg som noen bombe. Robbie Savage er en herlig spiller, men å si at han sleit for Birmingham blir vel litt feil da han spilte store deler av sesongen for Blue and Whites. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Å kezman kan ikke sammenlignes med Forlan. Forlan fikk spilletid, å hadde hele tiden støtte fra Sir Alex. Å når han dro var han slets ikke ødelagt av å slite benken, mannen fikk jo mer spilletid enn f.eks Nicky Butt, Phil Neville og vår egen Ole Gunnar. Kezman fikk ikke to kamper på rad en gang der han spilte i 90 minutter. Å hvis han scoret ble han belønnet med å bli satt på tribunen, å jeg fulgte Kezman tett siden han er en spiller jeg virkelig kunne tenkt meg på Old Trafford. Å kezman er ti ganger bedre enn Gudjohnsen. Det med Terry, det er synd det alltid er storlagene stikker av med slike titler. Robbie Savage fortjente den minst like mye, han slet råtne Birmingham fram! Ikke kom her og si at Forlan fikk mye spilletid. For det gjorde han ikke! Dessuten er det ikke rart at Kezman sleit mer med å få spilletid enn Forlan da Chelsea har bedre oppdekning der fremme(Da Forlan spilte i United så hadde de heller ikke hentet inn Rooney). Jeg holder kontakt med Chelsea-supportere rundt om i det ganske land, og jeg var nok den som støttet Kezman aller mest. De andre forbarmet seg over at han ikke klarte å putte mer enn det han faktisk gjorde. Jeg derimot ville gi han mer tid., noe han dessverre ikke fikk. Og nå er han solgt. Trist. Gudjohnsen er en utrolig dyktig spiss, må jeg påminne deg hans fantastiske mål (forøvrig en nydelig pasning av Tiago) mot United? Ok, hørte jeg feil? Mener du at Terry ikke fortjener all den skryten han får? I mine øyne så er Terry øyrikets desidert beste midtstopper. At han ble årets spiller i England kom ikke på meg som noen bombe. Robbie Savage er en herlig spiller, men å si at han sleit for Birmingham blir vel litt feil da han spilte store deler av sesongen for Blue and Whites. Forlan fikk mye i forhold til hva han presterte, fikk kanskje ikke så mange sjanser fra start men den mannen passet rett å slett ikke inn i Premier League. Nei det er ikke rart Kezman ikke fikk spilletid, men var det som ødela han å er der poenget mitt kommer inn. Han var/er en notorisk måljeger, men han er også avhengig av å være i kampform. Å med det laget til Chelsea må minst 7 klassespillere være ute hver kamp, å disse vil til slutt slite. Ei heller får noen unggutter sjansen. Gudjohnsen er en middelmådig spiss på et kanon lag, noe alla Solskjær. Du hørte feil, Terry er nok en av de beste midtstopperne i England ja. Å han fortjente nok pokalen, men syns bare smålagene blir litt passert når det kommer slike priser. Vil si at Terry i samspann med Ferdinand ville vært det ultimate paret, synd at Ferguson ikke så det før russern kom på banen. Savages innsats blir ikke noe dårligere sett i lys av at han byttet klubb midt i sesongen nei. Heller motsatt. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Forlan fikk mye i forhold til hva han presterte, fikk kanskje ikke så mange sjanser fra start men den mannen passet rett å slett ikke inn i Premier League. Nei det er ikke rart Kezman ikke fikk spilletid, men var det som ødela han å er der poenget mitt kommer inn. Han var/er en notorisk måljeger, men han er også avhengig av å være i kampform. Å med det laget til Chelsea må minst 7 klassespillere være ute hver kamp, å disse vil til slutt slite. Ei heller får noen unggutter sjansen. Gudjohnsen er en middelmådig spiss på et kanon lag, noe alla Solskjær. Du hørte feil, Terry er nok en av de beste midtstopperne i England ja. Å han fortjente nok pokalen, men syns bare smålagene blir litt passert når det kommer slike priser. Vil si at Terry i samspann med Ferdinand ville vært det ultimate paret, synd at Ferguson ikke så det før russern kom på banen. Savages innsats blir ikke noe dårligere sett i lys av at han byttet klubb midt i sesongen nei. Heller motsatt. Kezmans historie er ikke ulik Forlans. Han heller passet ikke inn i Premier League, han hadde rett og slett ikke styrke og guts nok. Det beviste og at det er noe helt annet å spille i englands øverste divisjon enn å spille i nederlansk æresdivisjon. Mourinho stiller med det laget han mener vil prestere best, synd trist leit for f.eks Bridge og Johnson. Liker ikke at du sammenligner Eidur med Ole Gunnar, men antar vi rett og slett har forskjellig oppfatning av han som spiller. Æres den som æres bør sier nå jeg. Terry fortjente prisen fordi han spilte bra, ikke fordi han spilte på Chelsea. Chelsea er et topplag nettopp på grunn av folk som han. Nå skal jeg kaste litt bensin på bålet. Jeg tør nemlig påstå at Richardo Carvahlo er bedre enn Rio Ferdinand. Men, for all del - Rio er en spiller i verdensklasse han og. Sa aldri at Savage spilte noe dårligere i Blackburn. Sa bare at det var feil å kalle han Birminghamspiller, når han nå spiller sammen med Paul Dickov. Og apropos Paul Dickon, han ble av mange aviser, både norske og britiske kåret til 'Årets Spiss' i England. Et godt eksempel på at små klubber og blir lagt merke til. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Kezmans historie er ikke ulik Forlans. Han heller passet ikke inn i Premier League, han hadde rett og slett ikke styrke og guts nok. Det beviste og at det er noe helt annet å spille i englands øverste divisjon enn å spille i nederlansk æresdivisjon. Mourinho stiller med det laget han mener vil prestere best, synd trist leit for f.eks Bridge og Johnson. Liker ikke at du sammenligner Eidur med Ole Gunnar, men antar vi rett og slett har forskjellig oppfatning av han som spiller. Æres den som æres bør sier nå jeg. Terry fortjente prisen fordi han spilte bra, ikke fordi han spilte på Chelsea. Chelsea er et topplag nettopp på grunn av folk som han. Nå skal jeg kaste litt bensin på bålet. Jeg tør nemlig påstå at Richardo Carvahlo er bedre enn Rio Ferdinand. Men, for all del - Rio er en spiller i verdensklasse han og. Sa aldri at Savage spilte noe dårligere i Blackburn. Sa bare at det var feil å kalle han Birminghamspiller, når han nå spiller sammen med Paul Dickov. Og apropos Paul Dickon, han ble av mange aviser, både norske og britiske kåret til 'Årets Spiss' i England. Et godt eksempel på at små klubber og blir lagt merke til. Kezman fikk for lite spilletid og var litt uheldig. Han kunne passet godt inn, å omstillingen er ikke så stor. Se på Robben og Nistelrooy, tok dem ikke lange tiden. Ja selvfølgelig stiller jose med det beste laget sitt, det er jo kun 11 spillere på et lag. Er jo derfor jeg ikke skjønner at de trenger den stallen de har, hodeløs bruk av penger etter min mening. Eidur mangler fart, styrke og hårfarge. En spiller som jeg har sett trekke seg i dueller med f.eks Roy Keane og nevnte Savage. Å som ikke for alt i verden er bedre enn Crespo. Richardo Carvahlo er så absolutt ikke bedre enn Rio. Tror ikke det er en midtstopper i verden med bedre spillerforståelse enn Ferdinand, muligens litt arrogant til tider men slik er alle store spillere. Carvahlo mener jeg spiller trygt og godt, men han bidrar ikke med mer enn det. Passer perfekt inn i det kyniske spillet til jose, der forsvaret kun er minesveipere. Selv om Terry faktisk bidrar offensivt (jose river sikkert seg i håret hver gang). Men for all del Carvahlo er en spiller i verdensklasse han og. Jeg kunne kalt Savage Tidligere Man U eller Leicester spiller også, saken er uansett at mannen er steinhard. Å det er sjelden jeg ser en spiller som gir mer enn han i en kamp! Ok, ifjor hvilken av spissene gjorde det noe særlig ? Henry ? Ruud? Drogba? Shearer? ingen av de store gjorde seg særlig bemerket, selv om Henry holdt Arsenal godt oppe alene så var det ikke noe god sesong til han å være. Derfor måtte man se litt lavere på rangstigen. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Kezman fikk for lite spilletid og var litt uheldig. Han kunne passet godt inn, å omstillingen er ikke så stor. Se på Robben og Nistelrooy, tok dem ikke lange tiden. Ja selvfølgelig stiller jose med det beste laget sitt, det er jo kun 11 spillere på et lag. Er jo derfor jeg ikke skjønner at de trenger den stallen de har, hodeløs bruk av penger etter min mening. Eidur mangler fart, styrke og hårfarge. En spiller som jeg har sett trekke seg i dueller med f.eks Roy Keane og nevnte Savage. Å som ikke for alt i verden er bedre enn Crespo. Richardo Carvahlo er så absolutt ikke bedre enn Rio. Tror ikke det er en midtstopper i verden med bedre spillerforståelse enn Ferdinand, muligens litt arrogant til tider men slik er alle store spillere. Carvahlo mener jeg spiller trygt og godt, men han bidrar ikke med mer enn det. Passer perfekt inn i det kyniske spillet til jose, der forsvaret kun er minesveipere. Selv om Terry faktisk bidrar offensivt (jose river sikkert seg i håret hver gang). Men for all del Carvahlo er en spiller i verdensklasse han og. Jeg kunne kalt Savage Tidligere Man U eller Leicester spiller også, saken er uansett at mannen er steinhard. Å det er sjelden jeg ser en spiller som gir mer enn han i en kamp! Ok, ifjor hvilken av spissene gjorde det noe særlig ? Henry ? Ruud? Drogba? Shearer? ingen av de store gjorde seg særlig bemerket, selv om Henry holdt Arsenal godt oppe alene så var det ikke noe god sesong til han å være. Derfor måtte man se litt lavere på rangstigen. Han var selvsagt uheldig, men i fotball så gjelder det uansett å omsette sjanser til mål. Robben og Nistelroy kan ikke sammenlignes med Kezman. Robben har umennesklig rykk og en driblefot av de sjeldne, Nistelroy er en kjempesterk fighter som er god å ha innenfor 5-metern. Kezman er en slags gyllen middelvei, har ingen virkelig rendyrket egenskap. Han fungerte rett og slett ikke inn i Mourinhos/Chelseas spillestil (hva som kunne ha skjedd i år skal jeg ikke spekulere i, kan kun referere til det jeg har sett han prestere i Chelsea/Nederland). Skal innrømme at jeg ikke så kjempestor fan av overforbruket til Chelsea. Eksempel: Cole, Duff, Robben og SWP slåss praktisk talt om 2 plasser. Alle 4 er spillere som hadde gått rett inn på hvilket som helst A-lag. Vel, igjen er vi uenige. Det er nok hjertet som taler. Jeg vet bare at Terry + Carvalho danner et midtstopperpar England ikke har sett maken til siden Tony Adams og Martin Keown herjet i Arsenal på midten av 90-tallet. Terry representerer det offensive, Carvalho representerer det trygge. Sammen er de dynamitt. Savage er en av mine favorittspillere. Så her er vi enige. Ikke noe poeng i å krangle om formaliteter. Jeg synes Paul Dickov fortjener all skryt, det kollektive arbeidet den mannen legger ned er intet mindre enn fantastisk. En spiss som og gjorde jobben(selv om mange målene kom på straffe) er Andrew Johnson. Imponerende fysikk og fart. En annen som fikk meg til å måpe av beundring er Robert Earnshaw. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Dickov deler eg ikkje beundringa av, synes ikkje han har det som trengs til å prestere på høgt nivå i premier league. Greit han jobber bra, gir kanskje alt, men etter min meining må man ha meir enn det. Men funker sikkert i ein klubb som Blackburn. Husker godt Panzer Hagen kledde han av heime mot Skotland i kvaliken, det var artig det. Minner meg faktisk litt om Dennis Wise, kva den mannen har å tilføye på banen skjønner ikkje eg, husker FA Cup finalen mot Millwall, mannen er gal! Endret 11. august 2005 av Ed Hunter Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Han var selvsagt uheldig, men i fotball så gjelder det uansett å omsette sjanser til mål.Robben og Nistelroy kan ikke sammenlignes med Kezman. Robben har umennesklig rykk og en driblefot av de sjeldne, Nistelroy er en kjempesterk fighter som er god å ha innenfor 5-metern. Kezman er en slags gyllen middelvei, har ingen virkelig rendyrket egenskap. Han fungerte rett og slett ikke inn i Mourinhos/Chelseas spillestil (hva som kunne ha skjedd i år skal jeg ikke spekulere i, kan kun referere til det jeg har sett han prestere i Chelsea/Nederland). Skal innrømme at jeg ikke så kjempestor fan av overforbruket til Chelsea. Eksempel: Cole, Duff, Robben og SWP slåss praktisk talt om 2 plasser. Alle 4 er spillere som hadde gått rett inn på hvilket som helst A-lag. Vel, igjen er vi uenige. Det er nok hjertet som taler. Jeg vet bare at Terry + Carvalho danner et midtstopperpar England ikke har sett maken til siden Tony Adams og Martin Keown herjet i Arsenal på midten av 90-tallet. Terry representerer det offensive, Carvalho representerer det trygge. Sammen er de dynamitt. Savage er en av mine favorittspillere. Så her er vi enige. Ikke noe poeng i å krangle om formaliteter. Jeg synes Paul Dickov fortjener all skryt, det kollektive arbeidet den mannen legger ned er intet mindre enn fantastisk. En spiss som og gjorde jobben(selv om mange målene kom på straffe) er Andrew Johnson. Imponerende fysikk og fart. En annen som fikk meg til å måpe av beundring er Robert Earnshaw. Kezman er en notorisk måljeger og har en vill plasseringsevne, men trenger mye folk rundt seg. Å Chelsea er jo ikke akkurat kjent for og storme motstanderens 16-meter. Kezman hadde f.eks passet flott inn i både Manu og Arsenal selv om de har to vidt forskjellige stiler, men felles for dem er at når de kommer så er det i manntall. hehe nå skal ikke du sammenligne dem med slike stopperpar enda, de har jo tross alt bare spilt en sesong. Å Chelsea spiller såpass kollektivt gnient så midtbanen har mye av æren til lite mål imot. I United er f.eks forsvaret mer på egen hånd siden Manu stort sett alltid står høyt i ligaen, Å hvis du ser på innslupne mål i United i forhold til Chelsea etter at Rio kom tilbake i fjor vil du nok se at forskjellen ikke var stor. Men over til noe litt annet, jeg har virkelig ikke sansen for slike forsvarere alla hyppia og Sol campbell. Store aper som kun kan takle, å ikke ta situasjonene før den oppstår. btw: Bruce og Pallister er tidenes Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Dickov deler eg ikkje beundringa av, synes ikkje han har det som trengs til å prestere på høgt nivå i premier league. Greit han jobber bra, gir kanskje alt, men etter min meining må man ha meir enn det. Men funker sikkert i ein klubb som Blackburn. Husker godt Panzer Hagen kledde han av heime mot Skotland i kvaliken, det var artig det. Minner meg faktisk litt om Dennis Wise, kva den mannen har å tilføye på banen skjønner ikkje eg, husker FA Cup finalen mot Millwall, mannen er gal! Vel, Dickov scorer mål, han er dyktig til å holde på ballen, han jobber som sagt bra også tilbake. Jeg liker mannen, ikke minst på grunn av situasjoner som denne. Dennis Wise var primus motor på Stamford Bridge i en årrekke. Nå skjønner jeg rett og slett ikke hvor du vil hen. I mine øyne er Dennis Wise en av de beste spillerne som noensinne har spilt på Stamford Bridge. I England-drakten så var han forresten ikke så aller verst heller. Hyrlen: Joda Kezman ER en notorisk måljeger, men når han rett og slett ikke kommer til sjanser grunnet Chelseas spillestil(mye går gjennom vingene, pasninger i bakrommet) så fungerer det rett og slett ikke. Håper han reiser seg i Spania. Hehe, sammenligningspotensialet er der. Chelsea er et lag med lavt press som eksploderer på kontringer og overganger. Mourinho er meget god til å få laget til å sideforskyve seg på et blunk og dermed skape overtall flere steder på banen. Angående Man Utd med Rio vs Chelsea: Chelsea sin forsvarsrekke var langt fra komplett mot slutten av sesongen den og. At Ferreira var ute med langtidsskade var nok meget uheldig. Han er nemlig en glimrende sikringsspiller og farten hans er rett og slett utrolig. Anyways, tilbake til det du sa; Forskjellen er der, det er nok for meg. Hyppia og Sol er gode stoppere de, men de er avhengige å ha en mer "intelligent", rask, teknisk god stoppermakker. Hvis ikke, så går det galt 1 av 3 ganger. Bruce/Pallister var et fantastisk stopperpar. Beste uansett liga er uansett Hoftun/Beto i 96/97-sesongen. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Wise var på høgden i Chelsea, men eg uttalte meg om hans noverande situasjon. Dickov scora vel rundt 10 mål sist sesong? Som spiss er jo ikkje det så mykje.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Wise var på høgden i Chelsea, men eg uttalte meg om hans noverande situasjon. Dickov scora vel rundt 10 mål sist sesong? Som spiss er jo ikkje det så mykje.. Hehe, da så. Wise har tapt seg litt, men hva kan man forvente av en aldrende mann? Dickov scoret 9 mål(om jeg ikke husker heeelt feil), noe som kanskje ikke er så utrolig mye, men så må man huske at Blackburn var det laget i Premier League som scoret minst i hele fjor. De scorer rett og slett ikke mange mål, dermed er ikke 9 mål fra Dickov så utrolig lite. Dessuten så har en spiss også andre oppgaver enn å score mål, han er f.eks førsteforsvarer. Og det var bare 5 lag som slapp inn mindre mål enn Blackburn (mye skyldes selvsagt Englands nest beste keeper). Tror Dickov og Bellamy kommer til å fungere utrolig bra sammen, to hissigpropper av dimensjoner med forskjellige egenskaper. Bellamy er kanskje englands raskeste midtspiss, Dickov er sliteren som kan fungere som oppspillspunkt. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Hyrlen:Joda Kezman ER en notorisk måljeger, men når han rett og slett ikke kommer til sjanser grunnet Chelseas spillestil(mye går gjennom vingene, pasninger i bakrommet) så fungerer det rett og slett ikke. Håper han reiser seg i Spania. Hehe, sammenligningspotensialet er der. Chelsea er et lag med lavt press som eksploderer på kontringer og overganger. Mourinho er meget god til å få laget til å sideforskyve seg på et blunk og dermed skape overtall flere steder på banen. Angående Man Utd med Rio vs Chelsea: Chelsea sin forsvarsrekke var langt fra komplett mot slutten av sesongen den og. At Ferreira var ute med langtidsskade var nok meget uheldig. Han er nemlig en glimrende sikringsspiller og farten hans er rett og slett utrolig. Anyways, tilbake til det du sa; Forskjellen er der, det er nok for meg. Hyppia og Sol er gode stoppere de, men de er avhengige å ha en mer "intelligent", rask, teknisk god stoppermakker. Hvis ikke, så går det galt 1 av 3 ganger. Bruce/Pallister var et fantastisk stopperpar. Beste uansett liga er uansett Hoftun/Beto i 96/97-sesongen. Ja tenkte akkurat det samme, han passet ikke inn i Chelsea. Vil ikke akkurat si at Chelsea eksploderer alla Arsenal, ei heller klarer de og holde et lengre høyt press på lag alla Manu. De er nok den gylne middelvei som du så pent snakket om, men hvis Chelsea ikke hadde like mange klassespillere ville de slit siden stilen krever mye teknikk og enkeltferdigheter. Men det har de jo, så er vel egentlig ikke noe og prate om Chelsea sitt forsvar er godt, men de har bare spilt en sesong. United med Jaap Stam og våre egne Henning Berg og Ronny Johnsen var også i en egen klasse, minner om returkampen mot Inter i treble sesongen. Men de fikk bare en sesong, hadde de spilt over flere år ilag ville de blitt legendarisk. Mye kan skje denne sesongen, Chelsea hadde ikke akkurat mye motgang ifjor så det spørs hvordan de vil takle det når den kommer. Ei heller har de et så sammensveiset lag som ManU eller Arsenal. Ferreira kunne jeg absolutt sett for meg i en United trøye. Det med hyppia og Sol er jeg helt enig i, de er etter min mening for dårlig for topplag. Sol er jeg egentlig glad United aldri fikk. jævla RBK nisser, dere stjal Høgmo fra oss!! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Vil ikke akkurat si at Chelsea eksploderer alla Arsenal, ei heller klarer de og holde et lengre høyt press på lag alla Manu. De er nok den gylne middelvei som du så pent snakket om, men hvis Chelsea ikke hadde like mange klassespillere ville de slit siden stilen krever mye teknikk og enkeltferdigheter. Men det har de jo, så er vel egentlig ikke noe og prate om Chelsea sitt forsvar er godt, men de har bare spilt en sesong. United med Jaap Stam og våre egne Henning Berg og Ronny Johnsen var også i en egen klasse, minner om returkampen mot Inter i treble sesongen. Men de fikk bare en sesong, hadde de spilt over flere år ilag ville de blitt legendarisk. Mye kan skje denne sesongen, Chelsea hadde ikke akkurat mye motgang ifjor så det spørs hvordan de vil takle det når den kommer. Ei heller har de et så sammensveiset lag som ManU eller Arsenal. Ferreira kunne jeg absolutt sett for meg i en United trøye. Det med hyppia og Sol er jeg helt enig i, de er etter min mening for dårlig for topplag. Sol er jeg egentlig glad United aldri fikk. jævla RBK nisser, dere stjal Høgmo fra oss!! Nei, Arsenal er ganske så unike når de kommer med flipperspillet sitt fra midtbanen og helt inn til 5-meteren. Selvsagt så snakker jeg utifra den ene sesongen de har spilt sammen. Jeg håper og tror at fortsettelsen vil bli like god. Tror ikke årets sesong vil bli så ensporet som fjorårets. Både Man Utd, Arsenal(selv uten Viera, som forøvrig er verdens minst sympatiske spiller - møkkamann) og Liverpool vil nok bite betraktelig bedre fra seg i år enn i fjor. Synes Chelsea var ganske så sammensveiset i fjor jeg. Kommentatorene på blant annet C+ uttalte at Mourinho ikke hadde kjøpt superstjerner og bygd et lag ut av det som f.eks Real Madrid, men kjøpt gode spillere og bygd et superlag ut av de. Ferreira er fantastisk, rask, god i begge ender av banen, har et hærlig overblikk og en innleggsfot av de sjeldne - en juvel. RBK-nissene trengte Høgmo mye mer enn det dere gjør så hysj på deg! Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Vi går uansett mot ein spennande sesong. Arsenal, Chelsea og United kjem til å kjempe heile tida om førsteplassen, det er snakk om veldig få "tabber" så forsvinner konkurentene. Før har United kunne produsert litt dårligere resultater i begynnelsen, for så å komme sterkt tilbake i januar og vinne ligaen. Det går ikkje lenger Her må det komme sterke resultater frå første spark! Så kommande helg blir spennande, meget spennande! Lykke til, og måtte beste lag/manager vinne Endret 11. august 2005 av Ed Hunter Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Nei, Arsenal er ganske så unike når de kommer med flipperspillet sitt fra midtbanen og helt inn til 5-meteren. Selvsagt så snakker jeg utifra den ene sesongen de har spilt sammen. Jeg håper og tror at fortsettelsen vil bli like god. Tror ikke årets sesong vil bli så ensporet som fjorårets. Både Man Utd, Arsenal(selv uten Viera, som forøvrig er verdens minst sympatiske spiller - møkkamann) og Liverpool vil nok bite betraktelig bedre fra seg i år enn i fjor. Synes Chelsea var ganske så sammensveiset i fjor jeg. Kommentatorene på blant annet C+ uttalte at Mourinho ikke hadde kjøpt superstjerner og bygd et lag ut av det som f.eks Real Madrid, men kjøpt gode spillere og bygd et superlag ut av de. Ferreira er fantastisk, rask, god i begge ender av banen, har et hærlig overblikk og en innleggsfot av de sjeldne - en juvel. RBK-nissene trengte Høgmo mye mer enn det dere gjør så hysj på deg! kan lett virke sammensveiset i medgang, er når det går trått at man ser lagets kvaliteter når det kommer til moral og fightervilje. Så vi får se, jeg håper og tviler på at de blir like suverene i år. Eneste jeg har å utsette på Ferreira er at han er litt træg tilbake, men det er jo ikke utelukkende negativt. Jeg vil ha høgmo, mannen vil nok løfte spillet til Rosenborg betraktlig. Hvis alt går som det skal vil de nok bli bedre enn de var på toppen under Eggen. Når Eggen styrte gikk det mye på vilje og moral, nå blir det et smartere spill man får se på Lerkendal. (seriøst, jeg hater polske snekkere. De jobber jo døgnet rundt, å hammern går kontinuerlig!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå