Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette Thomson 510i som rent modem

Anbefalte innlegg

Hei, har store problemer med å få satt Thomson Speed Touch 510i som ett rent modem, altså fjerne router\modem funksjonalitet.

Har fulgt veiledningene på online.no, hatt teknikere på tråden, resatt, restartet++++

Men den vil simpelthen ikke fungere som kun modem.

Har prøvd med 2 stk like modem\routere, men samme problemet med begge.

Noen som har noen forslag? evt templates som kun modem??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal nå være en wizard for det...

Eller har du tatt en firmware-upgrade også mistet muligheten?

Jeg har min satt opp som ruter, så blir vanskelig for meg å lage template til deg akkurat nå..

Finnes sikkert noen andre der ute som kan gjøre det for deg :)

Lenke til kommentar

har kjørt wizarden..

Å har hatt tekniker hos Telenor på tlf mens jeg gjorde det, å han sier det SKAL være som ett modem nå.

Men han får heller ikke kontakt med modemet da, men kjører jeg wizarden engang til å omgjør til router, da funker alt igjen..

Problemet er bare at jeg skal ha kun modem da;-.)

Telenors løsning var å bytte ut speedtouchen med en ny, men tvilder på at dette hjelper da jeg har to stk av disse, å samme problemet på begge..

Lenke til kommentar
Hva feiler? Sette modemet i bromodus eller å koble til med PPPoE? :hmm:

Ja, si det... får kjørt wizarden å tekniker på telenor sier at den står som modem nå, men får ikke koblet til, å han klarer heller ikke "se" modemet på sine systemer..

Så vet ikke helt hvor problemet ligger;-)

Lenke til kommentar

Snedigt at telenorteknikkeren ikke så modemet når det ble stilt om til bro.... Tyder jo på feil i modemet, men i to stykker da.... Besynderlig. :hmm: Når du har stilt om til rent modem. Hvordan prøver du å koble til? Gjenom XP eller egen ruter?

Lenke til kommentar
Snedigt at telenorteknikkeren ikke så modemet når det ble stilt om til bro.... Tyder jo på feil i modemet, men i to stykker da.... Besynderlig. :hmm: Når du har stilt om til rent modem. Hvordan prøver du å koble til? Gjenom XP eller egen ruter?

har prøvd å koble til med asus wl 500g, og via xp..

Ja, rart det kan være samme feil på to modem.

Har ett 3 modem av samme type jeg skal prøve med.

Men tviler det blir med noe annet resultat..

Lenke til kommentar

Ok, måtte spøre. :roll: Ganske mye enkelt man kan glemme.

Kan hende det er en feil på begge modemene du har. Evt. noe bug i den versjonen av firmvaren. Har en versjon her som jeg tror er rimelig ny. Du kan jo prøve. Evt. får du sjekke modem nr. 3 å se om det virker da.

Lenke til kommentar
Ok, måtte spøre. :roll: Ganske mye enkelt man kan glemme.

Kan hende det er en feil på begge modemene du har. Evt. noe bug i den versjonen av firmvaren. Har en versjon her som jeg tror er rimelig ny. Du kan jo prøve. Evt. får du sjekke modem nr. 3 å se om det virker da.

Hvor får jeg lastet denne opp til modemet?

Finner ingen plass for firmware upgrade..

Bruker firmware 4.2.7.16.0 idag...

Er det inges som bruker denne som kun modem?

Å har templates jeg kunne prøvd?

Lenke til kommentar
Hvis du har planer om å bruke en ny router på baksiden av 510i'n, hvorfor gidder du å stresse med å få den til å oppføre seg som modem? du kan jo bare forwarde alle portene på den til den andre router'n din.

Godt spørsmål...;-)

Grunnen er at jeg ikke klarer være aktiv i DC++ når jeg er bak to routere..

Hvis noen kan forklare hvordan jeg får til å forwarde portene, hadde jeg ikke trengt sette denne som modem.

Kan lite om nettverk, å har prøvd åpne porter å div, men ikke fått dette til..

Lenke til kommentar
Hvis du har planer om å bruke en ny router på baksiden av 510i'n, hvorfor gidder du å stresse med å få den til å oppføre seg som modem? du kan jo bare forwarde alle portene på den til den andre router'n din.

Godt spørsmål...;-)

Grunnen er at jeg ikke klarer være aktiv i DC++ når jeg er bak to routere..

Hvis noen kan forklare hvordan jeg får til å forwarde portene, hadde jeg ikke trengt sette denne som modem.

Kan lite om nettverk, å har prøvd åpne porter å div, men ikke fått dette til..

I router 1 (speedtouch) så forwarder du alle porter til ip-adressen på router 2 (asus). I Asus'n så forwarder du portene til den/de pc'ne du ønsker å forwarde porter til. (eller så bruker du asus'n som en switch/AP)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...