Playmofetish Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Mine ubetydelige meninger: Finnes det noe smutthull i kjøpsloven som dekker tapt arbeidstid som går med på å granske kjøpsloven? da kunne man sikkert hentet inn noe kroner der også! Ærlig talt syns jeg virker noe overdrevet. Det er greit å kunne vise til alle paragrafer som tilsier at kunden alltid har ting på sin side, meg jeg er heller for å bruke litt skjønn av og til: "Beklager, her har vi gjort en feil. Du får selvfølgelig tilbake pengene dine om du vil det, eller du kan få en tilsvarende vare til samme pris, kanskje du får en litt bedre pris, siden du tok dette så pent." Det er mye som kan ordnes muntlig med en hyggelig tone, istedet for å bruke timesvis på å granske lover for å finne ut av hva man faktisk kan kreve. Det er selvfølgelig leit å kjøpe en utgått modell man gjerne vil ha, for å så finne ut at man ikke kan bruke den. Men slit deg nå ikke ut for å få en 110% korrekt løsning hver gang. Slå heller på røret, og legg an en hyggelig tone, så får man nok ordnet det meste. Og så går du ut og tar deg en pils i sola. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Siden det å ha en fungerende spiller raskest mulig tydeligvis ikke var det viktigste, la nå kunden får bruke noen måneder på å kjøre en erstatningssak mot Komplett. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Du kan jo bare returnere varen og kjøpe en Creative Zen eller noe i stedet.. Så de hadde en del spillere under 2500kr på komplett.no. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Også kan man selge Porschen sin og kjøpe seg en Lada istedet Zen Touch er ikke så ille, men en Zen Micro ville jeg ikke anbefalt til en dødsdømt massemorder. iRiver lager gode MP3-spillere som ihvertfall har litt produksjonskvalitet. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 he he.. Men de har iriver H10 da, vet ikke om den er dårligere etc.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 liten oppdatering: Servicesjefen ville ikke hjelpe mer enn å sende returlapp. I frustrasjon snakket jeg med salgssjefen. Han spasserte ut på dellageret, fant det manglende og sendte det gratis med apost. desom det ikke hadde funket så skulle vi sjekke om vi kunne bytte. Nå viser det seg at mp3en funker den. skal bare testen den ut dagen Denne spilleren har jeg siklet på i flere år, gir den ikke opp for noe creative tøys plast Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg forstår bare ikke hvorfor det er problematisk å godta Kompletts tilbud om å returnere den til dem og få pengene tilbake uten "å gjøre noe": Kanskje fordi lovverket sier at han har rett til å få en fungerende, tilsvarende var til den prisen? Det er Komplett som har gjort en feil, og da er det vel naturlig at de gjør opp for seg i henhold til Norsk lov. Jeg påstår heller ikke at denne saken kommer til å få Komplett til å gå i minus. Den vil imidlertid kunne påføre dem noen kroner i tap, og med mange nok slike saker føler jeg meg sikker på at de kommer til å hente inn dette tapet på prisene. Det finnes en annen og bedre mulighet også: Med mange nok slike saker så lærer Komplett seg å ikke selge ubrukbare demovarer. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg forstår bare ikke hvorfor det er problematisk å godta Kompletts tilbud om å returnere den til dem og få pengene tilbake uten "å gjøre noe": Kanskje fordi lovverket sier at han har rett til å få en fungerende, tilsvarende var til den prisen? Det er Komplett som har gjort en feil, og da er det vel naturlig at de gjør opp for seg i henhold til Norsk lov. Jeg påstår heller ikke at denne saken kommer til å få Komplett til å gå i minus. Den vil imidlertid kunne påføre dem noen kroner i tap, og med mange nok slike saker føler jeg meg sikker på at de kommer til å hente inn dette tapet på prisene. Det finnes en annen og bedre mulighet også: Med mange nok slike saker så lærer Komplett seg å ikke selge ubrukbare demovarer. de har lært seg det med demovarer, men kunder ønsker det tilbudet visstnok jeg øsnket egentlig ikke en ny med fargeskjerm, fremfor den gamle. Likte designet bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå