dor123 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Sitter her med en AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz HT 512KB Cache, 0.09µ, Winchester på et MSI K8N NEO2 PLATINUM og 256x2 corsair ram LL pc 3200 som kjører i dual channel! men usanett hva jeg kjører fbs på om den står på 250 eller 205 så kommer ikke pc inn i windows engang før den restarter, økt både volten på minnet og på cpu,det hjelper ingen ting!HT står på x4!kjører nå på 9x200,går jeg til 9x205 så henger den seg,hva kan det være? har prøvd litt slappere minne timings og hastighet på minnet og uten hjelp!!ingen ting og si på tempen heller,den ligger på ca 40 C! Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) ja har gjort det og se,satt den til 2,75!satt mhz på minnet ned til 100,og satt alle timingsene på det dårligste!da klarte jeg og komme opp i 220 men det er jo fortsatt altfor dårlig!kan det være minne brikkenen mine det er noe galt med?brukte de samme minne brikkene til og klokke en baton 2500+ til 2,45ghz og har gått der i 1 år nå uten problemer se! Endret 7. juni 2005 av dor123 Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hvis du ikke har oppdatert BIOS, kan det være årsaken. I så fall: Bruk bare én minnebrikke (ikke to i single channel), sett innstillinger som er stabile, og flash ny BIOS. Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 nei har ikke oppdatert den,skal gjøre det føstjeg Lenke til kommentar
hjemme_kos Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hvis du ikke har oppdatert BIOS, kan det være årsaken. I så fall: Bruk bare én minnebrikke (ikke to i single channel), sett innstillinger som er stabile, og flash ny BIOS. er det ikke farlig å oppdatere da???? og hvordan gjør man det skjønte ikke det i den flashe guiden.... må man gjøre det fra diskett Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Hvis du ikke har oppdatert BIOS, kan det være årsaken. I så fall: Bruk bare én minnebrikke (ikke to i single channel), sett innstillinger som er stabile, og flash ny BIOS. er det ikke farlig å oppdatere da???? og hvordan gjør man det skjønte ikke det i den flashe guiden.... må man gjøre det fra diskett Om det er farlig... vel, hvis BIOSen er utdatert har man egentlig ikke noe valg. Det er mange måter å flashe på. Via oppstarts-diskett, CD, Windows-programmer. Du må bare lese deg frem til hvordan dette gjøres for ditt HK. Endret 10. juni 2005 av Bob Ibsen Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 De fleste nye overklokkere glemmer ofte å låse AGP/PCI Har du husket det? Lenke til kommentar
pr0xy b0mb3r Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Hei dor123 Gå i bios å sjekk om dette står rett: Agressive timing - disabled Dynamic overclocking - disabled cool`n`quiet- disabled HT Frequency 4(3 med fsb over 260) Spread Spectrum - disabled.. Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Kan nokken forklare meg koffor Cool'n Quite må vere Disabled? Lenke til kommentar
hjemme_kos Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Kan nokken forklare meg koffor Cool'n Quite må vere Disabled? fordi cool and quiet klokker prosessoren opp og ned etter ytelses behov... f.eks når du surfer kan en 3400+ ligge på 1.1gHz Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) ja, eg veit jo det. Men kan det gjere noko skade at den står på? Når en spiller og sånt så yter den max! Edit: eg har fått eit godt svar på det no! Endret 14. juni 2005 av Simon88 Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 jeg tror det er rammen min som var problemet,merkelig for det var 2*256mb corsair LL Pc3200! uansett om jeg satt de ned på 100mhz og laveste timingsene og satt opp volten litt klikka det,men de fungerte perfekt på forrige hoved kort,og da gikk de på stramme timings og var klokka ganske bra!så nå skla jeg dra og hente disse imorra OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 2x512MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L. så da håper jeg det blir litt mere fart i sakene ja! og til proxy:ja alt det der stemte når jeg prøvde og klokke! Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Fikk meg disse de nye minne brikkene idag uten hell Forstår ikke hvorfor jeg ikke kommer noe spess opp i hastighet! Har sjekket alt dette: Agressive timing - disabled Dynamic overclocking - disabled cool`n`quiet- disabled HT Frequency 4(3 med fsb over 260) Spread Spectrum - disabled.. Prøvde og laste opp et bilde men jeg ikke det alderi til og jeg prøver og skriver litt her: Curret cpu clock:2160 Mhz Curret DDr clock:200 Mhz(står på 166 i DRAM Config High performance Mode:manual Agressive timing - disabled Dynamic overclocking - disabled Spread Spectrum - disabled HT freq: 4x cool`n`quiet- disabled CPU ratio: 9x CPU FBS:240 AGP freq:66 CPU VID:1,525 CPU voltage:OVER VID 5.0x Memory voltage: 2,85 Med dette som står her i bois nå så kommer jeg ikke inn i windows engang før den henger seg! noe jeg har gjort galt her,er det agp/pci lock på kortet? Lenke til kommentar
deviant Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Hent ned ClockGen og forsøk å klokke direkte i Windows. Da kan du lett se i ClockGen om PCI eller AGP klokken følger HTT/FSB eller ikke. Forsøk gjerne først å klokke uten divider på minne. Ser at du allerede har handlet nye minnebrikker, men for "future reference" kan du bruke memtest86 for kjapt å avklare om minnet leverer som det skal. Hvilken strømforsyning har du? Jeg kjenner ikke Neo2 hovedkortene spesielt, men dette kan være verdt et forsøk: I BIOS trykk Shift-F2 og så Alt-F3 for å få frem skjulte valg. Se deretter om du får et eget valg for PCI lock i BIOS et sted (antageligvis under Cell menyen). Endret 15. juni 2005 av deviant Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Har en chieftech 460W strømforsyning,men det gikk litt bedre etter jeg satt agp hast på 67,blir visst låst da,byttet også sata kontakt ut fra hovedkortet,hadde problemer med sata harddsiken!har kommet meg opp til 2250,men der stopper det helt opp!har prøvd og satt ned både minne hast til 100mhz og holde HT under 1000 så den jeg satt jeg på 3x og prøvde meg på fsb fra 250 til 260 men det kunne jeg bare glemme!temperaturer er ikke noe problem her!cup vcore går på 1,550 og core VID på 5,0%,minne kjøres på 2,85! Lenke til kommentar
deviant Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Har en chieftech 460W strømforsyning,men det gikk litt bedre etter jeg satt agp hast på 67,blir visst låst da,byttet også sata kontakt ut fra hovedkortet,hadde problemer med sata harddsiken!har kommet meg opp til 2250,men der stopper det helt opp!har prøvd og satt ned både minne hast til 100mhz og holde HT under 1000 så den jeg satt jeg på 3x og prøvde meg på fsb fra 250 til 260 men det kunne jeg bare glemme!temperaturer er ikke noe problem her!cup vcore går på 1,550 og core VID på 5,0%,minne kjøres på 2,85! Lurte på om jeg skulle nevne 67 Mhz AGP trikset fra Neo Platinum, men trodde egentlig at denne buggen var fikset på Neo2. Har hørt at en del MSI kort er litt buggy i forhold til HT multiplier. Eksperimenter gjerne med ulike settings her. Det skal ikke være nødvendig å øke vcore noe særlig for å komme opp i 2400 med en Winchester eller Venice 3000+. Selv kjører jeg 2350 mens jeg venter på waterchillen min, og det på vcore 1,45v. Foreslår at du tar det pent, rolig og gradvis. Begynn med vanlige spenninger, ikke øk spenningene før det er nødvendig. Se gjerne følgende tråd for god overklokkingsmetodikk: http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=412542 Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 hmm,ja prøvde først fsb på 250 med default vcore mem da hadde jeg ikke sjans! Lenke til kommentar
pr0xy b0mb3r Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hadde samme problemet som deg, kom da til maks 240-245. Men så fikset jeg innstillingene som beskreve ovenfor å nå får jeg 285 Lenke til kommentar
hjemme_kos Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Fikk meg disse de nye minne brikkene idag uten hell Forstår ikke hvorfor jeg ikke kommer noe spess opp i hastighet!Har sjekket alt dette: Agressive timing - disabled Dynamic overclocking - disabled cool`n`quiet- disabled HT Frequency 4(3 med fsb over 260) Spread Spectrum - disabled.. Prøvde og laste opp et bilde men jeg ikke det alderi til og jeg prøver og skriver litt her: Curret cpu clock:2160 Mhz Curret DDr clock:200 Mhz(står på 166 i DRAM Config High performance Mode:manual Agressive timing - disabled Dynamic overclocking - disabled Spread Spectrum - disabled HT freq: 4x cool`n`quiet- disabled CPU ratio: 9x CPU FBS:240 AGP freq:66 CPU VID:1,525 CPU voltage:OVER VID 5.0x Memory voltage: 2,85 Med dette som står her i bois nå så kommer jeg ikke inn i windows engang før den henger seg! noe jeg har gjort galt her,er det agp/pci lock på kortet? samme problemet har jeg med samme minne... trodde det skulle bli bedre med nytt men det vill ikke over 2,5 ghz og jeg har et 754 3400+ på k8n noe platinum skjønner ikke hvorfor det.... Endret 17. juni 2005 av hjemme_kos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå