Viggleik Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 hei jeg har telenor 750/128(tror eg) men jeg har lyst å få et raskere nett som det går ann å dele gjennom en D-link, noe som ikke går me det nette vi har nå! vi må ringe opp ved hjelp av passor og brukernavn(det er ikke modem!) det var en av de første bredbåndene som kom ut; Men jeg er intresert i et internett som er logget på hele tiden og som vi kan dele gjennom en D-link Og så vil Jeg har Bredbånds telefoni! Vet dere om noen gode tilbud på bredbånd, med bredbånds telefoni, kan koste rundt 6-700 kr i månen og ha minst 1mbit (ps, vet ikke helt om dette er rette forum ) Takker på forhånd for eventuelle svar Lenke til kommentar
runel Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 For det første bør du endre topic på innlegget... Så til spørsmålet ditt: Du har vel sannsynligvis Telenor ADSL 704/128... Telenor oppgraderer nå hastigheten slik at du får 1000/200 for samme månedspris (349,-) Dette med brukernavn og passord kan uten problemer legges inn i routeren Det er ikke noe problem å øke hastigheten på ADSL-linjen heller, velger du å beholde Telenor, kan du klikke her (Kan ikke endres før etter 13. juni) Telenor tilbyr også bredbåndstelefoni, klikk her for mer info Det finnes selvfølgelig flere bredbåndstelefonileverandører også, blant annet Telio Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.) Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Tele2 har bra tilbud på bredbånd (uten pålogging...) + Tele2 IPtelefoni. Anbefaler router med QoS (prioritering av ip telefoni). Bruker selv Linksys WRT54GS med Sveasoft firmware (gratisversjon) som fungerer glimrende med P2P + surfing + IPtelefon på en gang. WRT54G gjør nok samme nytten til noen kroner mindre. Du kan jo sjekke på HW's prisguide. Kjøpte hos Stretto og fikk pakken på døren 2 dager senere Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Valget er enkelt hvis du er ute etter en leverandør med stabil linje og god support....Gå for Bluecom.... De har også ip-telefon.... Endret 7. juni 2005 av Znoken Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Du bør sjekke om du kan få Lyse Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Znoken: Sitter her selv med raskeste Bluecom linje. Anbefaler gjerne den, men Bluecom IPtelefon er for dyr i forhold til hva andre leverer... Har selv Telio som funker fint, men som er litt dyrt hvis man ikke ringer utland. Lenke til kommentar
Viggleik Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Du har vel sannsynligvis Telenor ADSL 704/128... Telenor oppgraderer nå hastigheten slik at du får 1000/200 for samme månedspris (349,-)Dette med brukernavn og passord kan uten problemer legges inn i routeren stemmer jeg har telenor ADSL men hvordan legger jeg inn brukernavn og passor inn i D-linken da? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 jeg har telenor 750/128(tror eg) men jeg har lyst å få et raskere nett som det går ann å dele gjennom en D-link, noe som ikke går me det nette vi har nå! vi må ringe opp ved hjelp av passor og brukernavn(det er ikke modem!) det var en av de første bredbåndene som kom ut; Men jeg er intresert i et internett som er logget på hele tiden og som vi kan dele gjennom en D-link Om du oppgraderer til Telenor 2048/300 så koster det 419 kr. Selv er jeg ikke så ufornøyd med telenor som alle skal ha det til.. Lenke til kommentar
Viggleik Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 er svært fornøyd jeg og, Telenor har aldri klikket hos meg.... Jeg tror jeg vil oppgradere til 2 mbit! Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Han spør om mye, men leser kun ordet Telenor! Ja, ja ikke rart Stjelenor har trofaste kunder... Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Skal du holde deg til Telenor bør du bytte ADSL modem. Ip telefoni trenger en router som kan prioritere telefonsamtalene dine, ellers vil du støte på problemer dersom du f.eks. laster ned mens du skal snakke i telefonen. Det kan forekomme som susing/bråk på linjen eller rett og slett forsinkelse i lyden. Edit: Grunnen til at mange ikke liker Telenor er jo OFTE at de har lest på forum som dette eller hørt fra andre om noen som har hatt problemer. Ikke egne erfaringer. (disse finnes også, klart det!!) Har du f.eks. 4 ganger så mange kunder som en konkurent får du statistisk 4 ganger flere feil også. Det er alle FEILENE som dukker opp på forumene. ikke det som er positivt. Så om Telenor ser ut til å være den som har flest feil og mangler på forumet så ta hensyn til antallet kunder også! Jeg har ingen problemer med Telenor sin levering av ADSL og den har til nå hatt null nedetid. Mens en kamerat av meg med NGT har ikke hatt nett på 2-3 uker og fortsatt har ikke NGT klart å ordne opp for seg. (Det betyr ikke at NGT er dårlig det heller) Endret 7. juni 2005 av Hans Erling Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Znoken: Sitter her selv med raskeste Bluecom linje. Anbefaler gjerne den, men Bluecom IPtelefon er for dyr i forhold til hva andre leverer...Har selv Telio som funker fint, men som er litt dyrt hvis man ikke ringer utland. Vel er jeg enig i at ip-telefonen til Bluecom er dyrere enn mange...Men ringer man mye så er jo ikke en fastavgift på 159,- pr måned så mye når man kan ringe uten tellerskritt da....Men skal man satse på en stabil linje og på en kundesupport som svarer med engang man ringer og får god hjelp av den så vil jeg anbefale Bluecom på det sterkeste.... Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Sammenlignet bare med Tele2, og de har OK support de også. Telio derimot har elendig support, men så lenge det virker så er det en fin IP leverandør. Hos meg har det bare vært å plugge i routeren og ringe ivei Gleder meg til jeg får oppgradert linja i sommer til 4400/640 :-) Lenke til kommentar
melsom Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Fikk nettopp linja mi oppgradert til 50mbit/25mbit .. Det var kos det tihi. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Da trådstarter har klart og poste to nye innlegg etter jankees oppfordring til endring av emnefeltet, stenges denne tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg