Per_512 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 hei Jeg har netopp satt sammen en maskin med nytt hovedkort og ny cpu. hovedkort: Asus p4p800 se socket 478 atx minne: country of origin u.k. 512mb ddr, 400, pc3200 skjermkort: ati radeon 9550 psu: q-tec 350w strømforsyning cpu: intel celeron 2,4ghz socket 478 kabinett: q-tqc atx Når jeg starter begynner alt å gå, men skjermen er helt svart og maskinen lager ikke den pipelyden i oppstarten. hva kan være feil? har prøvd å resete biosen. hovedkortet er koblet riktig i kabinetett. takker for alle svar! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 q-tec 350w strømforsyning Denne må du for all del bytte ut! Du kan prøve clear CMOS: Metode 1: Slå av maskina. Ta ut batteriet på hovedkortet i ti sekunder og sett det inn igjen. Start opp maskinen og velg "setup defaults" i BIOS. Metode 2: Slå av maskina. Flytt CMOS-jumperen fra 1-2 til 2-3. Start opp maskinen i ti sekunder, og slå den av igjen. Flytt tilbake jumperen, start opp maskinen, og velg "setup defaults" i BIOS. Lykke til! Lenke til kommentar
Per_512 Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 det har jeg prøvd. men det virket ikke. Er det ikke noe annet som kan gjøres? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Du bør uansett bytte ut PSUen. Du kan prøve en annen PSU, og finne ut om det er noe annet som er feil i tilllegg. (Du kan f.eks. låne en PSU med en venn eller nabo) Lenke til kommentar
Per_512 Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 hva er gale med psuen da? merke eller for lite watt? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 PSUene til Q-Tec er elendige. Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) psuene til q-tec kan ta kvelden når som helst kjøp dette kabinett med psu liker ikke q-tec kabinettene heller Endret 8. juni 2005 av ZaiCoN Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Du kan også få lånt deg en PSU og finne ut om det er mer som feiler maskina. Lenke til kommentar
Per_512 Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 psuen virker eg har prøvd det på et annet system. men jeg kan prøve en annen psu. kan det ikke være hovedkort eller cpuen som er ødelagt? jeg satte først inn en cpu som som jeg så hadde noen bøye piner, kan det ødlege hovedkortet? kan ramen gjøre at skjermen er svart? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 psuen virker eg har prøvd det på et annet system. men jeg kan prøve en annen psu. kan det ikke være hovedkort eller cpuen som er ødelagt?jeg satte først inn en cpu som som jeg så hadde noen bøye piner, kan det ødlege hovedkortet? kan ramen gjøre at skjermen er svart? Jeg tror ikke at hovedkortet har blitt ødelagt av dette om ingen av pinnene på prosessoren tok borti hvernadre. Lenke til kommentar
Per_512 Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 jeg skal prøve en annen psu i dag. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 http://support.asus.com/cpusupport/cpusupp...us&model=P4P800 kontroller cpu type/kjerne på denne listen , samt om bios versjon er ok. mulig det må legges inn en ny bios versjon ( v. låne en annen cpu ) Lenke til kommentar
Per_512 Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 det er fortsatt svart skjerm, men jeg så at den ene ram sokkelen var litt svidd. jeg har ikke sett det før. kan det ødlegge hovedkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå