Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt hovedkort og cpu. Svart skjerm!

Anbefalte innlegg

hei

Jeg har netopp satt sammen en maskin med nytt hovedkort og ny cpu.

hovedkort: Asus p4p800 se socket 478 atx

minne: country of origin u.k. 512mb ddr, 400, pc3200

skjermkort: ati radeon 9550

psu: q-tec 350w strømforsyning

cpu: intel celeron 2,4ghz socket 478

kabinett: q-tqc atx

Når jeg starter begynner alt å gå, men skjermen er helt svart og maskinen lager ikke den pipelyden i oppstarten. hva kan være feil? har prøvd å resete biosen.

hovedkortet er koblet riktig i kabinetett.

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
q-tec 350w strømforsyning
:no: Denne må du for all del bytte ut!

Du kan prøve clear CMOS:

Metode 1: Slå av maskina. Ta ut batteriet på hovedkortet i ti sekunder og sett det inn igjen. Start opp maskinen og velg "setup defaults" i BIOS.

Metode 2: Slå av maskina. Flytt CMOS-jumperen fra 1-2 til 2-3. Start opp maskinen i ti sekunder, og slå den av igjen. Flytt tilbake jumperen, start opp maskinen, og velg "setup defaults" i BIOS.

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

psuen virker eg har prøvd det på et annet system. men jeg kan prøve en annen psu. kan det ikke være hovedkort eller cpuen som er ødelagt?

jeg satte først inn en cpu som som jeg så hadde noen bøye piner, kan det ødlege hovedkortet? kan ramen gjøre at skjermen er svart?

Lenke til kommentar
psuen virker eg har prøvd det på et annet system. men jeg kan prøve en annen psu. kan det ikke være hovedkort eller cpuen som er ødelagt?

jeg satte først inn en cpu som som jeg så hadde noen bøye piner, kan det ødlege hovedkortet? kan ramen gjøre at skjermen er svart?

Jeg tror ikke at hovedkortet har blitt ødelagt av dette om ingen av pinnene på prosessoren tok borti hvernadre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...