Gå til innhold

Ta deler fra en IBM PC å bruke i en "ny"?

Anbefalte innlegg

For tiden sitter jeg med en IBM A50p. Den har funket ok, men nå føler jeg at det er på tide med noe nytt.

Det jeg vurderer er å ta delene fra IBM'en å putte dem i et annet kabinett med en annen PSU og et nytt hovedkort. Når jeg så senere skal gjøre en større oppgradering, skal jeg bruke det nye kabinettet og strømforsyningen. (Venter på Windows Longhorn og AMD M2)

Det jeg har tenkt å flytte over:

Intel P4A, 2666Mhz

1024MB PC 2700 RAM (Transcend)

Radeon 9800Pro 128MB

Seagate Barracuda 120GB

DVD-ROM

Floppy

Jeg har sett meg ut disse delene:

Kabinett

PSU

Det jeg vil oppnå med dette er:

-Stiligere kabinett

-Mulighet for overklokking

Jeg sliter litt med valg av hovedkort. Det må være stabilt og kunne klokke bra og selvfølgelig må det være socket 478.

Så hvilket hovedkort anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal gå fint å putte delene dine inne det der! null problem, vis du vil ha ett godt HK med overklokkings muligheter ville jeg personligt satset på et Abit ic7-max3 kort.... eller ett abit kort med uGuru muligheter (andre folk vil gjerne ambefale andre produsenter, men ler deg frem på tester)...

ps: vis Overklokking bør du og kanskje bytte ut ram'en din til noe mer kraftfuylt, OCZ sine (pc3200 value pack 2*512MB til ca 1000lapp) brikker på netshop.no er da et meget godt valg,

lykke til

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar :)

Hadde tenkt å ikke legge for mye penger i det, så jeg får bare kjør devider på minne. Eller kanskje overklokke FSB'en til å kjøre synkront? :hmm:

Var litt stiv pris på det hovedkortet, men jeg kom over et demobrukt på komplett der alt følger med. :D

Link

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært litt i tenkeboksen. Og kom på et flere spørsmål til dere :p

Hvis jeg kjøper nytt minne f. eks. et par sånne vil jeg merke mye forskjell i ytelsen da?

Og er det stor forskjell i ytelsen mellom å kjøre devider på FSB og RAM, og å kjøre det synkront?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...