Gå til innhold

Skal kjøpe prosjektor -hjelp-

Anbefalte innlegg

Hei

Rommet jeg skal bruke projektoren i, er sirka 3,4m langt.

Jeg skal bruke projektoren til Tv/Dvd/XBox, hvordan er det med scartkabler osv?!

Vil ikke bruke mer en maks 10 000 kroner.

Noe tips, anbefalinger (har ikke mye peiling selv)?!

(Har litt mye lys i rommet, det er et lite problem, men vintertiden (når XBox360 kommer blir det konge =) :D

Hvilke av disse er å annbefale?!

Endret av Arsenal_RULES
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en Infocus X1 jeg fikk for 1,5 år siden for 9000kr. Er veldig fornøyd med denne.

Infocus X2 er en oppgradert versjon og forskjellene skal visstnok være store. 6000kr for denne er jo et fantastisk kjøp. Ellers er vel Infocus 4805 "samme" projektor, men med widescreen-sensor.

Skal du bruke den mye til TV og Xbox ville jeg gått for X2.

Lenke til kommentar

Infocus X2 anbefales av mange KUN som presentasjons-projektor, den er ikke en direkte etterfølger til X1.

Før du velger må du bestemme deg for et par ting:

Skal du ha LCD eller DLP projektor? dvs du må velge mellom to "onder" LCD sliter med screendoor (synlig rutenett) mens DLP sliter med Regnbue-effekten (fargeflimmer).

Hvis du ikke blir påvirker at regnbue-effekten så kan DLP gi deg bedre bilde enn LCD, men hvis du blir kvalm og får hodepine av "regnbuene" så hjelper det lite at bildet er bedre enn på LCD projektorer.

Neste valg blir om du vil ha en 4:3 eller en 16:9 projektor, skal du se mye film er 16:9 helt klart å foretrekke. Skal du bruke PC så er 4:3 å foretrekke.

Les mer her: Projektor guide og AVforum

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...