B4stian Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Får dette opp: Creating directories... Creating directory: [templates_c] ... [FAILED] Creating directory: [files] ... [FAILED] Creating directory: [catalog] ... [FAILED] Creating directory: [log] ... [FAILED] Creating directory: [files/master] ... [FAILED] Fatal error: Fatal error occured while creating directories. Please check permissions and try again. Please correct the error(s) before proceeding to the next step. Den har godkjent database brukernavn, passord og sånt, men får likevel denne meldingen... noen tips? HASTER!! Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 ser ut som om den ikke har riktige rettigheter på disk. brukeren (ikke databasebrukeren men brukeren på maskina) har ikke tilgang til å opprette mapper. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) mikaelandre skrev: ser ut som om den ikke har riktige rettigheter på disk. brukeren (ikke databasebrukeren men brukeren på maskina) har ikke tilgang til å opprette mapper. Vet du hvordan jeg fikser det? Er mitt webhotell og alt... EDIT: Er dette noe da? Users in xitach2 bazze00_xitach2 (Privileges: ALL PRIVILEGES) Endret 7. juni 2005 av datating Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 nei, det der er databasen. du mangler rettigheter på maskina. hvilket os er det? har du tilgang til å gjøre endringer? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) mikaelandre skrev: nei, det der er databasen. du mangler rettigheter på maskina. hvilket os er det? har du tilgang til å gjøre endringer? Jeg har Windows XP Pro EDIT: Jeg er administrator EDIT 2: Mener du på webhotellet? Kan gjøre endringer der også... Endret 7. juni 2005 av datating Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 du mangler rettigheter til å opprette mapper på den maskina du prøver å installere på. sjekk rettighetene til den brukeren. kan evt. gi alle brukere alle rettigheter, men det er ikke så veldig lurt sikkerhetsmessig. for å gjørde det går du inn i den aktuelle mappa og skriver 'chmod 777 ./' men jeg vil anbefale å finne ut hvordan du gir kun rettigheter til rett bruker, er ikke sikker på hvordan det gjøres. google vet det nok Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) mikaelandre skrev: du mangler rettigheter til å opprette mapper på den maskina du prøver å installere på. sjekk rettighetene til den brukeren. kan evt. gi alle brukere alle rettigheter, men det er ikke så veldig lurt sikkerhetsmessig. for å gjørde det går du inn i den aktuelle mappa og skriver 'chmod 777 ./' men jeg vil anbefale å finne ut hvordan du gir kun rettigheter til rett bruker, er ikke sikker på hvordan det gjøres. google vet det nok Men disse mappene er jo ikke opprettet ennå... tips? EDIT: Når jeg lagde dem selv fikk jeg dette opp: Creating directories... Creating directory: [templates_c] ... [Already exists] Creating directory: [files] ... [Already exists] Creating directory: [catalog] ... [Already exists] Creating directory: [log] ... [Already exists] Creating directory: [files/master] ... [Already exists] Warning: Creating of file 'files/.htaccess' is failed Fatal error: Fatal error occured while creating directories. Please check permissions and try again. Please correct the error(s) before proceeding to the next step. Endret 7. juni 2005 av datating Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Kan jeg putte inn noe i .htaccess på serveren da? Og evt. hva kan jeg skrive? (ops.. skulle egentlig trykke på edit) Endret 7. juni 2005 av datating Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 det betyr at det scriptet du kjører ikke klarer å bruke mappene du lager selv. den har fortsatt ikke skrivetilgang, så den får heller ikke laget .htaccess. det hjelper lite å lage mappene selv, siden scriptet sikkert vil legge noen filer dit også, som det ikke har tillatelse til å gjøre Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Så hva kan jeg gjøre da? Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 samme som jeg skreiv i første post, gi brukeren rettighet til å skrive til mappa. finnes sikkert masse guider til dette på google. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) mikaelandre skrev: samme som jeg skreiv i første post, gi brukeren rettighet til å skrive til mappa. finnes sikkert masse guider til dette på google. Men i min ftp får jeg ikke lov å gi tilgang til en tom mappe... må jeg opprette en fil der også da? EDIT: Fikk til noe av det, men .htaccess filen inneholder dette: Deny from all FIKK DET TIL!!!! Endret 8. juni 2005 av datating Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå