Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

struping av internett tilgang

Anbefalte innlegg

heisann :p

Jeg og naboen har slått oss sammen på kjøp av internett, så jeg lurte da på om det var mulig å slavisk si at jeg skal fått 2mbit/256 og han få 6mbit/512?

jeg tenkte på netlimiter programmet da...men jeg lurer egentlig på om det hjelper at jeg skal bare ha 15kb/sek til det programmet...om det bare stjeler 15kb av linja, eller at det ligger med full load opp til ruter'n vår og derfra 15kb/sek...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går fint med NetLimiter det (eller DU Super Contoler som jeg foretrekker), du bare setter (eksempelvis) DLen din til 40kb og UL til 4kb, mens han setter DLen til 60kb og ULen til 6kb. Suksess :woot: Da har dere et 60/40 forhold! Det eneste litt dumme med dette er at den ene ikke kan bruke hele linja selv om den andre ikke er på nett og ikke bruker noe av linja!

Nei, det beste for dere er nok å dele linja med en router som gir dere hva dere trenger (hvis begge da belaster linja vil forholdet bli 50/50)

Lenke til kommentar

Linksys WRT54GS/G med Sveasoft firmware gjør denne jobben like bra og mye rimeligere enn DrayTek 2900.

WRT54 koster halvparten av DrayTek ruteren, den største forskjellen er at DrayTek takler ett stort antall VPN tuneller noe WRT54 ikke gjør.

De fleste private brukere trenger ikke denne funksjonen slik at en WRT54 vil være det beste valget for de fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...