Mayaman Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 heisann Jeg og naboen har slått oss sammen på kjøp av internett, så jeg lurte da på om det var mulig å slavisk si at jeg skal fått 2mbit/256 og han få 6mbit/512? jeg tenkte på netlimiter programmet da...men jeg lurer egentlig på om det hjelper at jeg skal bare ha 15kb/sek til det programmet...om det bare stjeler 15kb av linja, eller at det ligger med full load opp til ruter'n vår og derfra 15kb/sek...? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 NetLimiter begrenser hva som går ut og inn av hver enkelt maskin som programmet er installert på. Lenke til kommentar
Mayaman Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 jah, det også fant ut. men altså, hva må til for at jeg kan dele linja slik jeg vil ha det til å være (40/60% f. eks) hva type hardware/software trenger man til slikt? Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 En dedikert PC med f.eks. *BSD (avansert) eller en router med QoS, f.eks. http://www.gdsl.no/product.asp?VareNr=104030&S=3 Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det går fint med NetLimiter det (eller DU Super Contoler som jeg foretrekker), du bare setter (eksempelvis) DLen din til 40kb og UL til 4kb, mens han setter DLen til 60kb og ULen til 6kb. Suksess Da har dere et 60/40 forhold! Det eneste litt dumme med dette er at den ene ikke kan bruke hele linja selv om den andre ikke er på nett og ikke bruker noe av linja! Nei, det beste for dere er nok å dele linja med en router som gir dere hva dere trenger (hvis begge da belaster linja vil forholdet bli 50/50) Lenke til kommentar
Mayaman Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Genialt med den router'n der da....ah, så mye enklere min verden ble nå..takk takk Lenke til kommentar
Fromage Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 En billigere løsning er å bruke en gammel pc med 2 nettverkskort og en switch med innstallert Clarkconnect software. www.clarkconnect.com Kjøres i gateway modus. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Må vel være ganske stor 'geek' for å velge en løsning med en bråkete, strømslukende PC + tilbehør framfor en routerløsning? :-) Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Vil nok tro at router vil være det soleklare valget for de fleste ja Edit: Leif var innom en tur, men reiste igjen fort... Endret 8. juni 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
Sire Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 En dedikert PC med f.eks. *BSD (avansert) eller en router med QoS, f.eks. http://www.gdsl.no/product.asp?VareNr=104030&S=3 Noen som vet om flere routere og switcher som gjør denne jobben? Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Ville tro denne gjør jobben greit med hensyn til det du/dere spør om: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=46783 Har den selv, men bruker ikke båndbreddestyringa da jeg ikke har behov for det. Har god erfaring med den routeren Hilsen Zuul Endret 9. juni 2005 av Zuul Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Linksys WRT54GS/G med Sveasoft firmware gjør denne jobben like bra og mye rimeligere enn DrayTek 2900. WRT54 koster halvparten av DrayTek ruteren, den største forskjellen er at DrayTek takler ett stort antall VPN tuneller noe WRT54 ikke gjør. De fleste private brukere trenger ikke denne funksjonen slik at en WRT54 vil være det beste valget for de fleste. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg og naboen har slått oss sammen på kjøp av internett, så jeg lurte da på om det var mulig å slavisk si at jeg skal fått 2mbit/256 og han få 6mbit/512? Betaler dere 50/50 eller 40/60 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå