Gå til innhold

Gamer PC cirka 11-12k (uten skjerm)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
anbefaler x800 xl eller xt pga crossfire update, ukens tilbud på netshop viser noen bra minne moduler, NEC 3500 er klart beste dvd brenneren, razer er bedre enn mx518 med mindre du virkelig trenger ergonomisk høyrehendt mus. kjøp logitech media keyboard, ikke noe flat piss.

Jeg sjekka siden til begge produsentene, mx har akkurat samme specs, eneste forskjellen på dem er utseende (hvordan de er å holde i), og at mx ser mye tøffere ut, alt det lyset må jo være litt iriterende å spille med når det er mørkt? Har ikke prøvd razer, men har prøvd mx510, den var ganske grei, men mx518 er litt forskjellig fra mx518 enn bare specs?

edit: Det msi koret ville jeg ikke kjøpt, var masse trøbbel med det da jeg skulle sette sammen pc for syskenbarnet mitt, de plassene til power, led reset sw osv var helt anderledes enn på kabinettet, og ledene fungere fortsatt ikke.

Og så kan han bare bruke en cd-rom, hvis ikke fungerer ingen av dem.

Jeg ville tatt dfi ultra korte til netshop, det klarer de minnebrikkene.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Det msi koret ville jeg ikke kjøpt, var masse trøbbel med det da jeg skulle sette sammen pc for syskenbarnet mitt, de plassene til power, led reset sw osv var helt anderledes enn på kabinettet, og ledene fungere fortsatt ikke.

Urk... husker du hvilket kabinett han/hun hadde? I verste fall kan jeg vel forme til LED'ene litt...

Jeg visste ikke at msi nf4 klarte over 3 volt på vdimm. Hvis ikke kortet klarer rundt 3.5 volt, synes jeg det er litt bortkastet å kjøpe de minnemodulene der. Kjøp heller ocz plat r2 da.

Vil det si at brikkene ikke fungerer, eller at de ikke lar seg overklokke? Hva krever de egentlig? Er ikke det 2.5V?

Gainward kortet er vel bra på ytelse, men bråker vel rimelig mye ja...

Finnes vel 6800GT kort som bråker mindre og så å si samme ytelse

Men hva koster de tro? :hmm: I verste fall kan jeg bytte ut vifta eller modde den.

Takk for all feedback, keep it coming... er mye penger for meg siden jeg har litt dårlig råd for tiden hehe, vil helst ikke gå i noen feller :thumbup:

Lenke til kommentar

Er et antec super lanboy han har, kan godt være det, men det skulle jo vært plass til dem der, fikk heller ikke til lyd inn/ut, og det er ikke fordi jeg er noob, men fordi hk ikke hadde mer plasser igjen. Vil anbefale det dfi nf4 ultra korte, skal være konge til overklokking.

Lenke til kommentar
Kan man kjøre Crossfire med kort som allerede er ute da? Og ergonomisk høyrehendt mus? Er 518 det? Jeg har en MX510 på en av mine andre maskiner. Synes ikke den virker særlig ergonomisk, hehe. Hvertfall ikke sammenlignet med en del andre ergonomimus.

Dagens kort kan kjøres på crossfire, men du må også kjøpe et masterkort som kommer fra ATI i tillegg. Men et ekstra skjermkort må du ha livel om man skal ha crossfire. På testen på hw sto det at den var ergonomisk.

Om x800 pro

Skjermkortet er et utrolig bra et med 16 pipelines

Dette kommer sikkert som et skjokk, men x800pro har bare 12 pipelines.... skaff heller x800xl med 16, oops du valgte kanskje VIVO utgaven siden du har AGP hk, det finnes ingen VIVO utgave til pci-e noe jeg trodde du kanskje var lur nok til å velge

Crossfire kommer ikke før juli eller august og er kun kompatibel med pci-express (regner jeg med). Razer detter sund etter 2 måneder. Ja, jeg hadde tok feil på pipelines, men det er TV-out, noe som han selv ville ha...

Og hva mener du med at det ikke finnes pci-e vivo? (Det gjør det).

Og ja, hvor waste er det ikke å kjøpe fra to steder. Enten komplett.no eller netshop.no eller databutikken.com anbefaler jeg.

Endret av Stigma2K
Lenke til kommentar
Jeg ville heller valgt X800XL og ikke 6800gt!! Men det handler jo litt om hvilke spill du spiller.

Tja...

Sims 2, Half-Life2, Kotor2, Dawn of War, Rome Total War... skal spille San Andreas, Battlefield2, Stargate Alliance, FEAR, Serious Sam 2, Star Wars Empire at War, NFS Most Wanted... spiller egentlig veldig mye rart. Jeg har egentlig bare sett på chartene på tomshardware og da spørs det om det ikke kommer litt skeivt ut...

Har familie i Brasil som sender meg software, der koster det cirka 1/4 eller mindre :!:

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke så mye å tilføye på pcen du har valgt, Men når det kommer til dvd-brenner så ville valgt benQ, er ikke så dum den nec brenneren det ser ut som om du går for heller. Men Plextor som jeg alltid har valgt pga av kvalitet har bommet litt med dvd-brennerene og i tillegg koster de mye mer. Så i min bok har man tre brennere å velge imellom det er BenQ, LG eller Nec og da mener jeg de siste versjonene.

Når det gjelder nettbutikk så kan jeg anbefale Netshop, har handlet hos de en god stund nå, og har ennå ingen negative opplevelser, bare bra service. Komplett er absolutt ingen dårlig butikk det heller, men jeg har handlet pcutstyr på nett i mange år og de som kan sin historikk, vet at komplett har hatt sine bølgedaler. Men jeg er kanskje litt elefant på dette området, glemmer sent og tilgir aldri dårlig service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...