Gå til innhold

TV-ut på Matrox G450

Anbefalte innlegg

Jeg skulle se film i dag, med mitt matrox G450 og en "vanlig" TV. Og jeg fikk ikke til å få et bilde som var lesbart på TVn... fikk noe som så ut som 3 stk oppå hverandre med eh hvis forsyvning. HÅPLØST å se noe som helst...

Noen som har erfaringer med dette kortet?? (Ja jeg har nyeste drivere, satt på NTCE og slike ting)

Videoannonse
Annonse

hvordan kobler du kortet til tven? scart/composite, scart/s-video, s-video direkte eller composite direkte?

dersom du bruker s-video ut fra kortet, pass på at du også tar det inn på en s-video-kanal på tven. Jeg kobler opp med s-video ut fra kortet til den ene scart ingangen på tv'en. På min tv har denne inngangen 2 videokanaler knyttet til seg, en vanlig og en s-video. Det komemr opp bilde på begge 2 men på vanlig video-kanal er det masse refleks og helt grusomt å se på. klikke gjennom alle videokanalene på tv'en din og se om det ikke dukker opp et bedre bilde.

tror jeg skreiv litt feil, jeg har selvsagt satt på PAL; og ikke på NTCE. Bruker composite (phono) utgang, siden jeg ikke har svideo på tvn min.

For å si det slik cluet med å spørre her var at jeg lurte på om andre hadde hatt et lignende problem, for jeg vet stort sett hva jeg gjør. Kan både pc/tv/stereo osv... :smile:

Har samme kortet. Har lagd en scart/rgb kabel, gir mye bedre billedkvalitet en rca/s-video..

Når det gjelder ditt problem, så høres det ut som et et oppsett av driver problem..

Et par ting du bør sjekke, og dobbelsjekke..

1:TV ut signalet er satt til PAL..

2:At du har valgt riktig kabel som brukes til tv ut (composite/s-video) ikke Scart/RGB..

Funker det ikke etter det, bør du sjekke at composite kabelen er iorden, og at DH BOC`en til kortet er iorden..

Lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...