Thargoth Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Jeg skulle se film i dag, med mitt matrox G450 og en "vanlig" TV. Og jeg fikk ikke til å få et bilde som var lesbart på TVn... fikk noe som så ut som 3 stk oppå hverandre med eh hvis forsyvning. HÅPLØST å se noe som helst... Noen som har erfaringer med dette kortet?? (Ja jeg har nyeste drivere, satt på NTCE og slike ting) Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 I Europa skal du vel helst bruke PAL og ikke NTSC? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Stemmer, bruk PAL for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Har MatroxMilleniumG400 DualHead 32 mb... har aldri prøvd å koble til TV men har hørt at det skal gå helt fint på dette korte, men det hjeøper jo ikke deg så mye :sad: Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Hei, det skal stå på PAL, og så tror jeg den er litt fin på kabelen. S-Video hele veien er best. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 hvordan kobler du kortet til tven? scart/composite, scart/s-video, s-video direkte eller composite direkte? dersom du bruker s-video ut fra kortet, pass på at du også tar det inn på en s-video-kanal på tven. Jeg kobler opp med s-video ut fra kortet til den ene scart ingangen på tv'en. På min tv har denne inngangen 2 videokanaler knyttet til seg, en vanlig og en s-video. Det komemr opp bilde på begge 2 men på vanlig video-kanal er det masse refleks og helt grusomt å se på. klikke gjennom alle videokanalene på tv'en din og se om det ikke dukker opp et bedre bilde. Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 28. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2002 tror jeg skreiv litt feil, jeg har selvsagt satt på PAL; og ikke på NTCE. Bruker composite (phono) utgang, siden jeg ikke har svideo på tvn min. For å si det slik cluet med å spørre her var at jeg lurte på om andre hadde hatt et lignende problem, for jeg vet stort sett hva jeg gjør. Kan både pc/tv/stereo osv... :smile: Lenke til kommentar
Heia Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Har samme kortet. Har lagd en scart/rgb kabel, gir mye bedre billedkvalitet en rca/s-video.. Når det gjelder ditt problem, så høres det ut som et et oppsett av driver problem.. Et par ting du bør sjekke, og dobbelsjekke.. 1:TV ut signalet er satt til PAL.. 2:At du har valgt riktig kabel som brukes til tv ut (composite/s-video) ikke Scart/RGB.. Funker det ikke etter det, bør du sjekke at composite kabelen er iorden, og at DH BOC`en til kortet er iorden.. Lykke til.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå