faaeri Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Casio Exilim Z750 er et lite, fikst lommekamera med 7 megapixler og 3x optisk zoom. Kan det ta opp kampen mot et annet fikst, lite kamera, Canon Digital Ixus 700? Les mer Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Et kjempe bra kamera ser det ut til. Jeg oppdaget en rar effekt i et av bildene som ligger i galleriet og kunne godt tenke meg å få forklart hva årsaken til det kan være. Bilde. Hvis du ser oppe i høyre hjørne så ser du flere vanrette linjer som oppstår, nesten som interlacing på et videokamera. Andre på dpreview.com forumet har oppdaget samme effekt i noen av bildene de selv har tatt. Lurer fælt på hva som er årsaken til det. Lenke til kommentar
-HugiN Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Har tenkt å kjøpe dette kameraet men lurer litt på hvilket merke å type minnekort jeg skal velge. Hvilket merke minnekort er den raske typen du snakker om? Å hva er best av MultiMediaCard og SD Memory Card? Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hvis du ser oppe i høyre hjørne så ser du flere vanrette linjer som oppstår, nesten som interlacing på et videokamera. Hej Tak for din tilbagemelding. Vi er ved at undersøge sagen - har været i kontakt med den danske importør, som vil tjekke tilbage med Casio. Er ved at undersøge, om jeg kan få et andet eksemplar af kameraet ind til en ny test. Jeg vil så skyde den samme billedserie en gang til, så jeg kan se om den underlige effekt kan reproduceres. Mvh Jens Hansen Akam.dk Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Jeg kontaktet selv Casio i England for å høre hva de hadde og si om saken, her er hva jeg skrev: Hi there! I am planning to buy the Casio Z750, but I have heard of several people discovering lines in their photographs, almost looks like lines in a interlaced picture. Even the guys testing the camera at akam.no has discovered this. The picture can bee seen here: http://galleriet.akam.no/album1892/aad?full=1 The interlacing effect is clearly visible in the upper right corner. Can you please shed some light on what causes this phenomena? Yours sincerely Jorgen Jonassen og fikk dette til svar: Hi Jorgen - thank you for letting us know about this. Its slightly concerning as its not somthing we've come across yet. In addition to the interlacing there were a few other anomolies on that shot that shouldnt have been there! Its quite possible that the reviewer recieved a faulty unit as the 750 on the whole has had very positiveg reviews. Regards, Dan Pitts Operational Services Division Unit 6 1000 North Circular Road London NW2 7JD Endret 14. juni 2005 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hej Tak for info. Jeg venter stadig på svar fra den danske importør. Men har lagt billet på at få en Z750 ind til omskydning, lige så snart der bliver en ledig. Mvh Jens Hansen Akam.dk Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Merkelig. Ser man nøye så går strekene nesten hele veien ned i bildet (bare mye svakere). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg